“Flexibele mobiliteit moet wel beheersbaar blijven!”
donderdag 20 juli, 2017Mobiliteitskaarten zijn er op de Nederlandse markt inmiddels in alle geuren en kleuren. Handig zo’n stukje plastic waarmee je het ov in komt, bij de laadpaal/pomp kunt afrekenen, kan parkeren en de deelauto mee kunt openen… maar volgens Radiuz is dat niet de kracht van hun mobiliteitskaart. Victor van den Berg van Radiuz over de zin, maar vooral onzin van een stukje plastic.
Het mag vreemd klinken: voor de twee doorgaans grootste kostenposten, personeel en huisvesting, organiseren bedrijven van alles. Voor een verhuizing is er een makelaar, voor het aantrekken van personeel een wervingsbureau. Maar voor mobiliteit? De derde, of soms wel tweede kostenpost van een bedrijf? Van den Berg zegt het niet met zoveel woorden, maar menig bedrijf doet maar wat op dat vlak. “Men weet doorgaans niet wat mobiliteit nu precies kost, het overzicht is kwijt. Dat komt natuurlijk omdat de kosten versnipperd zitten doorheen de organisatie; HR is ermee bezig, inkoop, facility en misschien is er wel een wagenparkbeheerder. Bovendien reist een deel van de werknemers met de trein, de ander met de auto en weer een ander deel doet beiden. Het levert een stroom op van facturen en declaratiestromen die doorgaans niet inzichtelijk zijn.”
Lees verder in onze rubriek Uitgelicht!
Categorie: Geen



