Audi met Capgemini in ‘digitale transformatie’

donderdag 4 juni, 2020

Het consultancybedrijf Capgemini en Audi zijn een joint venture gestart – XL2. De twee partijen willen de digitale transformatie binnen de auto-industrie vormgeven, voor Audi maar ook voor de overige merken van de Volkswagen Group.

Henrik Ljungström (left), Head of Market Unit Automotive bij Capgemini en Frank Loydl, Chief Information Officer bij Audi

XL2 gaat end-to-end digitale productie mogelijk maken en omvat alle centrale processen, inclusief productieplanning, logistiek, financiën, onderhoud, kwaliteit en materiaalbeheer. De eerste aandachtsgebieden voor Audi zijn SAP-projecten voor productie en masterdatamanagement, maar ook de ontwikkeling van cloudgebaseerde applicaties.

“XL2 is een spannend nieuw merk dat zich binnen de markt onderscheidt door een flexibele startup-cultuur te combineren met de ervaring en capaciteiten van twee marktleiders,” aldus Markus Winkler, Global Head Automotive Sector bij Capgemini. “De mensen van XL2 zullen de digitale transformatie binnen de auto-industrie vormgeven met de meest geavanceerde technologieën. We zijn blij om onze krachten met Audi te kunnen bundelen.”

Categorie: Geen

Gerelateerd achtergrond-artikel