Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

“Mensen willen niet in een leasekeurslijf worden gedwongen”

maandag 6 juli, 2015
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Minder kosten, meer vrijheid voor de werknemers en meer alternatieve mobiliteitsvormen. Zo luidt de uitdaging van menig leasemaatschappij, maar bij ALD Automotive was dit echt een vraag van een bestaande klant (IT bedrijf Conclusion). Er rolde uiteindelijk een product uit voort dat een fraai staaltje van co-creatie mag worden genoemd: ALD choice. Jeroen Kruisweg over zijn ‘mooiste deal ooit’.

De introductie van ALD choice vond plaats tijdens de AutoRAI 2015 afgelopen april. Niet het geringste platform om een nieuw product te lanceren. Maar Kruisweg en zijn collega’s zijn dan ook trots op ‘deze deal’. Het herbergt voor hen de kern waar het om leasing om draait: als netwerkorganisatie de beste mobiliteitsoplossing

Jeroen Kruisweg: "mooiste deal ooit"

Jeroen Kruisweg: “mooiste deal ooit”

vinden voor je klant. “Je kan leasing als plat product aanbieden; dan draait het voornamelijk om de prijs. Ook wij, met een wereldwijde vloot van ruim 1,3 miljoen auto’s, kunnen prima mee in die prijsdruk. Maar onze klanten kiezen ALD Automotive vanwege onze toegevoegde waarde. Mobiliteitsproducten inzetten om bijvoorbeeld je werknemers een aantrekkelijker arbeidsvoorwaardenpakket te geven. Met meer vrijheid in de keuze van vervoermiddelen”, aldus Kruisweg.

Type vervoersmiddel

Die vrijheid van leaserijders staat centraal bij ALD choice, waar naast Conclusion onlangs een tweede klant voor heeft getekend en met een derde zijn gesprekken “in vergevorderd stadium”. Deze nieuwe leaseformule biedt de leaserijder online een persoonlijk leaseaanbod en de mogelijkheid zelf te kiezen voor het type vervoersmiddel (nieuwe auto, gebruikte auto, elektrische fiets of OV) en flexibiliteit in contractduur (dag, maand of langer).

Men kan dus een klasse hoger rijden maar dan met 80.000 kilometer op de teller

In de portal, in samenwerking met Conclusion gebouwd, staat het aanbod van leaseauto’s. Het zijn auto’s en modellen die gewild zijn maar ook economisch verstandige keuzes zijn. Op deze auto’s heeft ALD Automotive aantrekkelijke inkoopkortingen weten te bedingen. En het mag misschien verbazen dat bijna alle merken zijn meegegaan in de onderhandelingen met de mobiliteitsverlener.

Een belangrijk onderdeel – en waar inmiddels meer dan verwacht voor wordt gekozen – is de jonggebruikte occasion. Bijna 40% van de Conclusion werknemers is de eerste maanden gegaan voor zo’n occasion, zegt Kruisweg. “De VW Golf is bijvoorbeeld populair. Wij bieden die aan voor de prijs van een VW Polo. Men kan dus een klasse hoger rijden maar dan met 80.000 kilometer op de teller. Zo zijn we laatst ook flink wat Opel Astra’s kwijtgeraakt.

Het Mobility Experience Centre van ALD Automotive

Het Mobility Experience Centre van ALD Automotive

De occasion wordt uiteraard ook niet tegen de in de markt gebruikelijke termijn aangeboden. De looptijden zijn flexibel. “Mensen willen niet meer in een leasekeurslijf worden gedwongen. Geen ‘gedwongen’ Golf of Mégane tegen standaard 48 maanden. We bieden met ALD choice werkgevers een lagere TCO, terwijl de werknemers meer keuze hebben, zowel in looptijd als merk/model”, aldus Kruisweg. Meer vrijheid in autokeuze betekent in dit geval dus geen hogere kosten. Integendeel. Uitgangspunt was om te komen tot een kostenreductie van 10%. Dat was een harde eis van Conclusion. Het gebruik van de portal levert bovendien een flinke tijdsbesparing op in het wagenparkbeheer. Individuele offertes hoeven niet langer gemaakt en gevalideerd te worden, de portal handelt de aanvraag geautomatiseerd af.

Cruciaal moment

Een andere noviteit is dat er niet meer betaald wordt per auto, maar een vast bedrag per medewerker per maand. De kosten voor meer/minder kilometer komen hiermee te vervallen. Daardoor zijn de kosten voor het wagenpark eenvoudig te begroten en dat scheelt de werkgever ‘een bak aan administratie’.

“Wat dat betreft is het de mooiste deal die ik ooit heb gemaakt”

Wat uiteindelijk de doorslag gaf voor Conclusion om te tekenen voor dit product? Uiteraard gaat de ontwikkeling van een vernieuwend concept als dit niet zonder horten of stoten. Maar altijd is er geloof geweest in het concept en de samenwerking. Kruisweg: “Het belangrijkste moment was toch wel de presentatie van het concept voor de volledige Raad van Bestuur en enkele Business Unit managers van Conclusion. Het komt niet vaak voor dat ik op zo’n niveau een presentatie van anderhalf uur heb gegeven. Het was een cruciaal moment. De uitdaging was vooral om alle behoeftes binnen het bedrijf te kunnen invullen. En daarin hebben we ze kunnen overtuigen – en nu blijkt het ook in de praktijk te werken. Wat dat betreft is het de mooiste deal die ik ooit heb gemaakt.”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Mobiliteit / Smart Mobility
Labels: ALD Automotive

Gerelateerde links:

  • ALD laat mobiliteit ervaren in nieuw Experience Centre
  • Aandeel nieuwe mobiliteitsconcepten klein maar groeiend
  • Winstdeling: tussen eigen beheer en leasing in
  • Leaserijder wordt nieuwe klant van leasemaatschappij
  • Driekwart jongeren wil eigen auto
  • Nieuw online platform Arval beheert alle mobiliteitsvormen
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • Zaptec

    Zaptec

    Onze missie is om de wereldwijde groei van elektrisch vervoer mogelijk te maken. Opladen moet daarom simpel en efficiënt zijn én passen bij de wensen van de gebruiker

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • Fleet Support

    Fleet Support

    Fleet Support is bedenker en marktleider van professioneel wagenparkbeheer voor tientallen grote en middelgrote organisaties

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • Wagenpartners

    Wagenpartners

    WagenPartners, onafhankelijk specialist in wagenparkbeheer. De perfecte balans tussen regie, organisatie en het dagelijkse beheer van je wagenpark

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • Alliantie Stop Verkeersongevallen

    Alliantie Stop Verkeersongevallen

    De Alliantie Stop Verkeersongevallen zet zich in om jaarlijks 10.000 verkeersongevallen te voorkomen. Doet jouw organisatie ook mee?

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

  • ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel is, met meer dan 80 vestigingen, een van de de grootste en best gekwalificeerde schadeherstelketens van Nederland

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design