Mazda groeit in Europa gestaag verder

maandag 18 april, 2016

Voor het 14e opeenvolgende kwartaal meldt Mazda een sterke kwartaalgroei in de Europese verkopen: 28,5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De verkopen werden vooral gestimuleerd door de populaire Mazda CX-3, de compacte crossover SUV.

Mazda vernieuwt haar huisstijl

Mazda vernieuwt haar huisstijl

Het was voor de Japanse autofabrikant het 14e opeenvolgende kwartaal met stijgende verkoop en de tiende met dubbele cijfers in de afgelopen drie jaar. Daarbij presteerde Mazda beter dan een stijgende Europese markt (+ 8,1 %) en groeide het marktaandeel naar 1,7 %, een groei van 13 % ten opzichte van het eerste kwartaal van 2015.

Naast de CX-3 doet ook de Mazda2 het goed: de omzet steeg met 75 % in het afgelopen kwartaal. De verkoop van de nieuwe Mazda MX-5, die onlangs nog werd gekroond tot World Car of the Year 2016 en World Car Design of the Year 2016, verviervoudigde bijna tot 282 %.

Ook de leaseregistraties in Nederland hadden voor Mazda goed nieuws in petto, bleek vorige week uit de VWE cijfers. Hoewel nog een relatief laag marktaandeel, heeft Mazda duidelijk de weg omhoog gevonden.

Nieuwe huisstijl

Mazda is momenteel druk doende om in heel Europa de uitstraling van het dealernetwerk naar een hoger plan te tillen. Belangrijk onderdeel daarvan is de invoering van de nieuwe huisstijl, zoals deze door de hele organisatie zal worden toegepast in het exterieur en interieur van de dealershowroom, maar ook in alle andere uitingen, zoals brochures, prijslijsten en advertenties. Geheel in lijn met deze ontwikkelingen is het hoofdkantoor van Mazda in Nederland afgelopen week verhuisd naar een nieuw pand volgens deze nieuwe huisstijl.

Categorie: Marktcijfers / brancheberichten
Labels: Mazda