De transformatie van ‘old school’ fastfitter KwikFit
maandag 25 juli, 2016Van fastfitter ‘old school’ transformeert KwikFit zich momenteel razendsnel tot een universele garageketen ‘nieuwe stijl’. Tien vestigingen worden dit jaar voorzien van de nieuwe ‘look & feel’ volgens het Premier-concept. Met het nieuwe ‘Merkservice’ en ‘Kwik Fit Glas’ wordt de keten (180 vestigingen) klaargestoomd voor de toekomst. Een onzekere toekomst, dat wel.
Die onzekerheid schuilt met name in de dalende onderhoudsmarkt. Auto’s hebben nu eenmaal steeds minder onderhoud nodig. En als straks de elektrische auto het straatbeeld bepaald, wordt dat er natuurlijk niet beter op. Maar volgens Pieter Bikker, directeur Zakelijk van KwikFit, schuilt in dit gegeven ook een kans. Althans, als je de organisatie maar klaarstoomt voor de uitdagingen van de toekomst. “In het veranderende onderhoudslandschap komt het steeds meer neer op klantbeleving. Waarbij je optimaal inspeelt op de toenemende trend van onderhoudssturing van leasemaatschappijen en verzekeraars. We willen gewoon het beste universele onderhoudsbedrijf van Nederland zijn.”
Lees verder in onze rubriek ‘uitgelicht’.
Categorie: Geen