Athlon en Hulphond Nederland winnen ‘rally’ van Mazda
maandag 18 september, 2017Leasemaatschappij Athlon levert de winnende equipe tijdens de bijzondere ‘rally’ tussen diverse leasemaatschappijen georganiseerd door Mazda Motor Nederland. Het merk staat sterk in de huidige ‘user chooser’ leasemarkt, maar een goede relatie met de leasemaatschappij is evenzo belangrijk. Die ‘vierhoek’ is nu versterkt. En het heeft Hulphond Nederland ook goed gedaan.

vlnr: Niels van den Hoogen van Athlon, Geraldine Brouwwers van Mazda en Rudolph Strickwold van stichting Hulphond Nederland
De Prijzen waren voor het winnende team van Athlon – een weekend toeren in een Mazda naar keuze – en € 1.000 voor een goed doel. Athlon ontving de cheque van Geraldine Brouwers, algemeen directeur van Mazda Motor Nederland, en gaf deze direct door aan Rudolph Strickwold van stichting Hulphond Nederland. Goed voor de opleiding van één pup die uiteindelijk wordt ingezet als therapeutische hulphond voor kinderen die doorgaans zijn afgeschreven door de reguliere gezondheidszorg. Athlon steunt deze stichting al jaren.
Roadshow
De ‘rally’ die Mazda organiseerde tussen diverse leasemaatschappijen was een alternatief voor de gebruikelijke ‘roadshow’ die importeurs normaliter organiseren voor leasemaatschappijen. Dat betekent doorgaans een trailer met verschillende auto’s richting de leasemaatschappij sturen om vervolgens de werknemers uit te nodigen voor een korte testrit. Mazda wilde de zaken eens anders aanpakken. Het werd een ‘rally’ waarin equipes van verschillende leasemaatschappijen tegen elkaar moesten strijden en waar er prijzen konden worden gewonnen. Spontaniteit en enthousiasme waren volgens Brouwers de ingrediënten. “Waarbij het uiteraard ook ging om de goede antwoorden op vragen en de snelheid waarmee die vragen werden beantwoord. Het duo van Athlon was daarbij de overtuigende winnaar.”
Portfolio
Commercieel directeur Niels van den Hoogen benadrukt tijdens de overhandiging van de prijs het belang van een goede samenwerking tussen leasemaatschappij en importeur. Helemaal in deze tijden waar er nog maar twee bijtellingscategorieën zijn. “Auto’s worden weer met emotie gekozen, al blijft value for money heel belangrijk. SUV’s en crossovers staan echt in de belangstelling bij onze leaserijders, welk merk daar een goed antwoord voor heeft, is spekkoper. Mazda heeft met de CX-3 en de CX-5 goede troeven; ze passen prima in ons portfolio.”
Bij Athlon draait het tegenwoordig vooral om een goede mix van modellen en merken. Dat komt onder andere de restwaarde ten goede. “Het draait om zaken als emotie maar ook om betrouwbaarheid en inzetbaarheid van auto’s. Waarbij duurzaamheid inmiddels een vaste waarde is. En het gaat ook om de samenwerking met importeurs. Want onze dienstverlening en de tevredenheid van onze leaserijders, valt of staat met de kwaliteit van het dealernetwerk.”
Prijssetting
Normaal is er altijd sprake van een samenwerkingsdriehoek: leasemaatschappij, importeur en dealer. Maar Van den Hoogen wil er graag een vierde aanplakken. Dat is de berijder. Die bepaalt immers weer in hoge mate welke auto of welk model populair wordt. Waarbij Athlon als universele leasemaatschappij uiteraard alle merken kan leveren. Van den Hoogen: “Mazda is als merk net even anders dan anderen. Alleen daarom al willen we ze er graag bij hebben. Prijssetting is natuurlijk ook belangrijk, dat is onder andere weer gebaseerd op betrouwbaarheid, ROB-cijfers en ROI. Als al die gegevens kloppen en je hebt de juiste modellen en de samenwerking met importeur en dealers is dan ook nog eens goed, dan staat niets in de weg om succesvol te zijn in de leasemarkt.”
Categorie: Sponsoring



