Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

De tankpas als mobiliteitshub

vrijdag 15 december, 2017
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

De ontwikkelingen bij MultiTankcard (MTc) volgen elkaar in razend tempo op. De meer onafhankelijke koers, het succesvol aanboren van het directe kanaal, de Gaan & Staan pas voor de ZZP’er en MKB’er, het bedienen van niet alleen leaserijders… algemeen directeur Patrick Roozeman staat een holistische benadering voor, en dan geredeneerd vanuit de gebruiker. Op naar een allesomvattend platform met MTc als spin in het web!

Als redelijke nieuwkomer in de markt – Roozeman zit net iets meer dan een jaar bij MTc – verbaast het hem nog regelmatig hoe versnipperd de markt van mobiliteitsdiensten is. Er is nauwelijks regie, het ontbreekt bij heel wat partijen aan een holistische visie. Ook de overheid doet een duit in het zakje. Ook daar is sprake van versnipperd beleid ten aanzien van belastingen, reiskostenvergoedingen, bijtelling… “In het regeerakkoord mag dan wel volop aandacht zijn voor duurzame mobiliteit, een onderliggende visie ontbreekt. Veel aanbestedingen gebeuren ook nog op dezelfde manier met weinig aandacht voor duurzaamheid”, aldus Roozeman.

Tegelijkertijd ziet Roozeman de worsteling bij werkgevers om meer flexibiliteit en duurzaamheid te krijgen in hun mobiliteitsbeleid. Veel werknemers willen immers niet meer een standaard leaseauto voor vijf jaar, waarmee ze alles moeten doen. Een dag op de fiets naar kantoor, het openbaar vervoer nemen daar waar het slimmer is, een dag thuiswerken, na een jaar een andere leaseauto uitzoeken vanwege gezinsuitbreiding… “De leaseauto blijft in veel gevallen onderdeel van de mobiliteitsmix, maar andere vormen moeten dat ook zijn. De leaserijder bepaalt wat daarin het slimst is. Bovendien: als je geen recht hebt op een leaseauto, waarom niet een OV-pas aanbieden die je op hetzelfde platform als de tankcard administreert. Met een aantal leasemaatschappijen brengen wij de kansen in kaart om ook medewerkers zonder leaseauto te bedienen vanuit een bredere mobiliteitsgedachte.”

Mobiliteitshub

Met de MTc-pas kan al langer ‘brede’ mobiliteit mee worden afgerekend. Alles wordt dan verzameld op één factuur. Maar de toekomst zou wel eens een breder mobiliteitsplatform kunnen zijn, waarop allerlei dienstverleners en aanbieders van mobiliteit samenkomen. Hier ligt een rol voor MTc, al is het maar omdat zoveel klanten van hun bezig zijn met duurzame mobiliteit in te richten.

Dat begint al met tenders die anders moeten worden uitgeschreven – niet meer alleen de nadruk op het afrekenen van brandstof

Maar zo’n platform eist een andere benadering van zowel de markt als de klant. Dat begint al met tenders die anders moeten worden uitgeschreven – niet meer alleen de nadruk op het afrekenen van brandstof – tot en met het redeneren vanuit de gebruiker zelf: welke manier van reizen is voor hem of haar op dat moment slimmer? Roozeman: “Partnerships hebben we al met Radiuz voor het OV en met Yellowbrick voor parkeren. Andere partners zijn welkom, waarbij geldt dat iedereen iets voor elkaar kan betekenen. De auto staat op dit platform niet centraal, maar de werknemer. MTc zit dan als spin in het web op een dergelijke mobiliteitshub. Dat is de toekomst en als marktleider hebben we daarin natuurlijk ook een goede positie.”

Selfservice-gedachte

Eerder dit jaar lanceerde MTc de Gaan & Staan pas

Gek genoeg ziet MTc deze brede mobiliteitsgedachte momenteel eerder landen bij het MKB dan bij de grote fleetowners die de pas afnemen via de leasemaatschappijen. Die laatste groep blijft de core-business van MTc, ook daar wordt nog volop in geïnvesteerd. Maar toen eerder dit jaar de Gaan & Staan pas werd uitgerold, in het zogenaamde directe kanaal, heeft de grote interesse Roozeman enigszins verbaasd. Terwijl er additionele diensten op zitten die het product duurder maken dan een simpele, ‘platte’ tankkaart. Maar aan die diensten blijkt dus behoefte, er wordt ook gretig gebruik van gemaakt. Ook wordt het volgens Roozeman gewaardeerd dat het een duidelijk product is tegen een vaste en heldere prijs. De selfservice-gedachte van de pas wordt zeer op prijs gesteld

2018 wordt het jaar van de partnerships, voorspelt Roozeman. De laatste tijd is al volop gezaaid, het gesprek met alle stakeholders is in volle gang. Want als je bredere mobiliteit beheert, moet je ook met andere disciplines binnen organisaties in gesprek gaan. Daarbij moeten de partnerships met andere mobiliteitsaanbieders en ook leasemaatschappijen transparant zijn. Roozeman tot slot: “Met partnerships spreek je vertrouwen in elkaar uit voor de toekomst, je wordt niet jaarlijks afgerekend naar de letter van de algemene voorwaarden. Maar gezamenlijk kom je tot innovatie, is mijn overtuiging. Brede, duurzame mobiliteit vormgeven, biedt enorm veel kansen.”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Brandstof- & mobiliteitskaarten
Labels: MultiTankcard

Gerelateerde links:

  • GDPR: “We hebben heel wat nieuwe muurtjes moeten metselen”
  • ZZP’er wordt nieuwe doelgroep MultiTankcard
  • Ook de niet-leasende medewerker aan de ‘tankpas’!
  • “Flexibele mobiliteit moet wel beheersbaar blijven!”
  • Fleetsoftwarebedrijf ziet toename in ‘brede’ mobiliteitsfuncties
  • Salespitch mobiliteitskaarten: details maken het verschil
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • Zaptec

    Zaptec

    Onze missie is om de wereldwijde groei van elektrisch vervoer mogelijk te maken. Opladen moet daarom simpel en efficiënt zijn én passen bij de wensen van de gebruiker

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

  • Wagenpartners

    Wagenpartners

    WagenPartners, onafhankelijk specialist in wagenparkbeheer. De perfecte balans tussen regie, organisatie en het dagelijkse beheer van je wagenpark

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • DKV

    DKV

    Met de DKV Card +Charge kunt u buiten snel en simpel opladen ook cashfree conventionele brandstof tanken in Europa's grootste netwerk van onafhankelijke tank- en servicestations

  • ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel is, met meer dan 80 vestigingen, een van de de grootste en best gekwalificeerde schadeherstelketens van Nederland

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • Alliantie Stop Verkeersongevallen

    Alliantie Stop Verkeersongevallen

    De Alliantie Stop Verkeersongevallen zet zich in om jaarlijks 10.000 verkeersongevallen te voorkomen. Doet jouw organisatie ook mee?

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design