Central billing verbindt ‘brede mobiliteitsaanbieders’

dinsdag 28 april, 2020

Erik Wijbenga van Dragintra heeft de meest mooie projecten, bijvoorbeeld op het gebied van mobiliteitsbudgetten en deelautoprojecten bij leasemaatschappijen, de afgelopen jaren zien vastlopen of mislukken. Misschien waren ze de troepen te ver voorruit, maar hoogstwaarschijnlijker: de klant kreeg het niet geïmplementeerd in haar eigenorganisatie.

Ook in veel nieuwe MaaS-producten heeft Wijbenga een hard hoofd. “Men gaat er maar vanuit dat het online allemaal als vanzelf gaat werken. Maar mensen hebben behoefte aan persoonlijk advies en contact. De meesten lezen niet eerst de uitgebreide instructies”. Tegelijkertijd biedt ‘brede mobiliteit’ nieuwe mogelijkheden voor fleetowners en berijders die bijvoorbeeld stappen willen zetten op het gebied van duurzame mobiliteit. De vragen hierover bereiken ook in toenemende mate Dragintra. Waarbij het voor de fleetmanagementorganisatie de taak is dergelijk vragen breed uit te zetten in de markt van specialistische aanbieders. Wijbenga: “Er is ook een toenemende vraag voor alternatieven van de leaseauto. Dan ga je dus steeds meer kijken buiten leasemaatschappijen om. Maar hoe borg je de additionele factuurstromen? Eind vorig jaar hebben we daar central billing voor ingericht. Waarbij wij de facturen voor onze klanten betalen van die specialistische aanbieders zodat wij deze kosten gespecificeerd op één verzamelfactuur kunnen plaatsen voor onze klanten. Want als fleetowner wil je worden ontzorgd en vooral geen extra factuur- en administratiestromen erbij halen.”

Categorie: Fleetmanagement / inkoop
Labels: Dragintra

Gerelateerde achtergrond-artikelen