KwikFit breidt e-bike service concept uit

maandag 5 juni, 2023

Het e-bike service concept dat KwikFit Nederland vorig jaar lanceerde, is een succes. Het wordt nu uitgebreid naar zes nieuwe locaties. Een nieuwe stap op weg naar een landelijke dekking en naar de garage van de toekomst.

Vanaf nu kunnen klanten met e-bikes ook terecht bij de KwikFit filialen in Groningen, Amersfoort en Gouda. In de komende weken zullen de filialen in Tilburg, Nijmegen en Enschede ook een e-bike service point openen.

Pieter Bikker, Director E-mobility bij KwikFit Nederland, noemt de uitbreiding een logische stap. “We hebben gezien hoe populair en succesvol dit concept is. Klanten waarderen de snelheid en het gemak waarmee we hun e-bikes kunnen repareren en onderhouden”. Het uiteindelijke doel van KwikFit is om bij ieder filiaal een e-bike service point op te zetten, zodat de e-bike service een landelijke dekking heeft.

Vorig jaar april opende KwikFit de eerste e-bike service points in KwikFit-filialen in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven. De verkoop van e-bikes vindt veel online plaats. KwikFit zorgt voor een lokaal servicepunt, onafhankelijk van de verkoper of het merk en met de snelservice waarmee het bedrijf bekend is geworden. Klanten kunnen online een afspraak maken en rekenen op transparante prijzen en snelle één-uurservice.

Het Nederlandse succes motiveerde KwikFit om het e-bike service concept ook in het Verenigd Koninkrijk uit te rollen. Het bedrijf kondigde recent aan dat het samen met Fettle, een snelgroeiend fietsreparatiebedrijf, start met het aanbieden van fietsreparaties en -onderhoud in Bristol en Londen.

Voor Bikker is het succes ook een bevestiging dat KwikFit op de goede weg zit naar de e-mobility markt en ‘de garage van de toekomst’. Binnenkort een uitgebreid interview met Bikker over die zoektocht.

Categorie: Geen categorie

Gerelateerd achtergrond-artikel