Universele brandstofpas ‘buitengewoon dominant’ in markt

woensdag 14 oktober, 2015

Multitankcard (MTC) is met afstand de meest gebruikte brandstofpas in de mid- en grootzakelijke markt; 38,7% maakt gebruik van deze kaart. Shell doet het als merkgebonden pas opmerkelijk goed en neemt, na Travelcard, de derde plaats in. Maar uitdagers staan op de stoep.

Het een en ander blijkt uit onderzoek van Fleet Profile voor TrendsinAutoleasing. De resultaten van het onderzoek zijn gebaseerd op ruim 6.000 recente interviews met fleetmanagers en wagenparkbeheerders binnen de TOP 15.000 organisaties in Nederland. De interviews vertegenwoordigen een potentieel van ruim 325.000 brandstofpassen van zakelijke rijders en eigen vervoerders.

Ruim 1 op de 3 organisaties binnen de afgebakende doelgroep maakt gebruik van 1 of meerdere MTC brandstofpassen. Daarmee komt MTC bijna drie keer vaker voor dan nummer 2: Travelcard (exclusief labels zoals MKB Brandstof & ANWB tankpas).

Fleetprofile_tankpassen1

Bijna 10% van de respondenten geeft aan gebruik te maken van eigen betaalfaciliteiten in de vorm van bijvoorbeeld een zakelijke creditcard. Bijna 6% van de respondenten heeft een (exclusieve) samenwerking met een lokale pomphouder.

Lees verder in onze rubriek uitgelicht

Categorie: Geen

Gerelateerde achtergrond-artikelen