Sixt breidt MaaS-diensten uit met XXImo (plus OV!)

vrijdag 18 oktober, 2019

De nauwe samenwerking tussen SIXT en XXImo levert een nieuwe stap op richting een volwaardige Mobility as a Service (MaaS) aanbieder. Met het MaaS-budget van SIXT kan nu ook het openbaar vervoer worden afgerekend. Dankzij de samenwerking met XXImo kunnen zakelijke bewegingen betaald, geregeld en gepland worden met de SIXT Mobility Card en de SIXT Milo app.

Werknemers van SIXT hebben een flexibel mobiliteitsbudget dat gebruikt kan worden voor het inzetten van huurauto’s, rittendelen, autodelen van eigen huis en breidt nu uit met openbaar vervoer en de mogelijkheid om diensten van andere aanbieders te kunnen gebruiken. Bovendien kunnen gebruikers nu hun uitgaven uit het budget volgen, alle transacties beheren en zakelijk of privégebruik taggen via de speciaal op deze service afgestemde SIXT Milo app. Medewerkers betalen met de SIXT Mobility Visa-kaart. XXImo levert zowel de kaarten als de app.

Volgens SIXT stappen werknemers van vooral grotere bedrijven steeds meer weg van de ‘klassieke’ auto van de zaak en geven de voorkeur aan flexibelere oplossingen. De MaaS-dienst wordt dan ook bewust ingezet door bedrijven die zich willen positioneren als aantrekkelijke werkgever. Volgens Vinzenz Pflanz, Senior Vice President Corporate Sales van SIXT SE, is mobiliteit een belangrijk sleutelwoord van deze tijd. “Maar voor ons is het veel meer dan dat, omdat we weten welk potentieel de juiste mobiliteit voor bedrijven heeft. SIXT MaaS is hiervan het beste voorbeeld: het verhoogt de flexibiliteit in gebruik, verhoogt de aantrekkelijkheid van bedrijven als innovatieve werkgevers, is een belangrijke stimulans voor werknemers en kan de wagenparkkosten aanzienlijk verlagen dankzij het op behoeften gebaseerde concept. Daarom zullen we het model blijven ontwikkelen en uitbreiden in samenwerking met onze klanten. ”

Sixt Mobility Club: mobiliteitsbudget voor 3 tot 6 maanden

Patrick Bunnik, CEO van XXImo, voegt eraan toe: “De verandering in zakelijke mobiliteit is gebaseerd op een mix van de groeiende vraag naar individuele keuze, flexibiliteit, nieuwe gebruiksvriendelijke technologie, delen en zorg voor het milieu. De geïntegreerde technologie van XXImo en Visa zal SIXT ondersteunen in hun inspanningen om koploper te zijn in de beste oplossingen in zijn klasse.”

De uitbreiding van SIXT Mobility as a Service is overigens onderdeel van het pilotproject SIXT Mobility Club. Daarin nemen meerdere Europese bedrijven deel die hun wagenpark flexibeler willen gaan inzetten. Vierhonderd berijders hebben hun auto van de zaak ingeleverd voor een mobiliteitsbudget voor 3 tot 6 maanden. Doel is voornamelijk om meer te weten te komen van het gebruikersgedrag van de deelnemers. Kennis die uiteindelijk zal worden gebruikt voor de verdere ontwikkeling van MaaS-diensten.

Begin maart opende Sixt haar open mobiliteitsplatform ONE. Vorige maand kwam XXImo nog in het nieuws door ‘Uber for Business’ op Europees niveau te integreren binnen haar eigen mobility expense platform.

Categorie: Geen

Gerelateerde achtergrond-artikelen