Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

Nog altijd rust er een taboe op ritregistratiesystemen…

woensdag 19 augustus, 2020
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Ondanks het feit dat systemen voor ritregistratie geen fenomeen meer zijn, rust er in veel gevallen nog altijd een taboe op. Directies, wagenparkbeheerders; niet zelden is er de angst dat het installeren van een blackbox in het voertuig zorgt voor weerstand en frustratie bij de medewerkers. Onzin, vindt Henk-Jan Kienhuis van Transscope Voertuigsystemen in het Overijsselse Dedemsvaart: “Het is koudwatervrees en onbekendheid.”

Volgens Kienhuis is deze houding vooral ook jammer, want iedere onderneming kent twee grote kostenposten: personeel en voertuigen. Op die laatste kan op verschillende manieren worden bespaard. En dat moet ook het uitgangspunt zijn: kostenbesparing door het voertuig op een efficiëntere manier in te zetten.”

Henk-Jan Kienhuis van Transscope Voertuigsystemen

Kienhuis weet waarover hij praat. Ruim 27 jaar geleden was hij betrokken bij de oprichting van Transscope waarvan hij nu met een partner eigenaar is. Destijds was de weerstand tegen ritregistratie nog veel groter. “En nog altijd is er discussie”, constateert Kienhuis: “Maar dat heeft ons niet van onze filosofie doen afwijken, namelijk rondom die blackbox tal van diensten aanbieden. Niet alleen op het gebied van ritregistratie zelf, maar ook fleetmanagement, brandstofkostenanalyses, slimmer omgaan met het beschikbare wagenpark en meer. En ja, dat alles op basis van de ritgegevens.”

Concurrentie

De concurrentie is in de afgelopen decennia gegroeid. Was Transscope destijds een van de vijf aanbieders, thans zijn er circa honderd partijen. Toch streeft het Dedemsvaartse bedrijf ernaar zich nog altijd te onderscheiden door optimale service en persoonlijke aandacht. “We zijn geen dozenschuiver. We begeleiden de klant actief, laten de voordelen en de mogelijkheden zien, dragen zorg voor heldere, overzichtelijke rapporten en analyses. En, ook belangrijk, we adviseren de gebruiker hoe om te gaan met de medewerkers.”

Dat aspect is niet onbelangrijk. Immers, de informatie die met de hightech van Transscope wordt verzameld kan ook confronterend zijn. Vertrekt een medewerker later dan gepland van huis, staat de wagen langer dan normaal stil, wordt teveel bij duurdere tankstations getankt of rijdt de man of vrouw te hard? Op al die vragen geven de systemen van Transscope onverbiddelijk, objectief en dus eerlijk antwoord. En met die informatie is het mogelijk om besparingen te realiseren, zegt Kienhuis: “Op brandstofkosten bijvoorbeeld. Maar ook als je merkt dat een medewerkers consequent te laat vertrekt of lang stilstaat.”

Analyseren van carsharing

Hij vervolgt: “Het is aan de ondernemer hoe hij met die informatie omgaat. Je kunt een medewerker aanspreken op het feit dat hij door zijn rijstijl gemiddeld vaker tankt dan zijn collega’s. En helpt dat niet, dan beloon je hem met een gezellig dagje naar Lelystad voor een cursus. Kijk, de basis is dat het niet om de controle draait maar om de kostenreductie. Daar moet iedereen van overtuigd zijn.”

Niet zelden blijkt dat men van de acht auto’s er drie gewoon niet nodig heeft door het efficiënter te organiseren

Kienhuis kent uit zijn langjarige ervaring tal van voorbeelden waardoor organisaties en ondernemingen besparen op de kosten voor het wagenpark. En dankzij het uitgebreide arsenaal van diensten en producten van Transscope neemt de efficiency en dus het rendement steeds verder toe. Het varieert van het analyseren van carsharing –Kienhuis: “Niet zelden blijkt dat men van de acht auto’s er drie gewoon niet nodig heeft door het efficiënter te organiseren”- , voertuigbeveiliging, het traceren van objecten en fleetmanagement, waarbij volledige analyses van het totale wagenpark worden uitgevoerd.

Actief gebruiken

Bovendien geldt dat niet alleen voor personen-en bedrijfswagens. Ook trucks, trams en bussen worden met behulp van Transscope gevolgd. Kienhuis: “Bijvoorbeeld ook om de rijstijl van de bestuurder te analyseren maar ook om te volgen hoeveel kilometers er gemaakt worden met die trams en of die zich mogelijk afwijkend gedragen. Dat is weer belangrijk voor preventief onderhoud, een activiteit die ook voor andere objecten zoals vrachtwagens geldt. Een heel ander aspect is dat je discussies met opdrachtgevers kunt voorkomen. Bijvoorbeeld als er een meningsverschil is over de gewerkte uren. Dan kun je met Transscope tot op de minuut nauwkeurig aantonen hoe laat de monteur bij jou voor de deur stond en hoe laat hij weer is vertrokken.”

We willen ook dat de investeringen terugverdiend worden. Daarom pushen we de klant om het te gebruiken

Transscope stelt zich in zijn dienstverlening proactief op. Dat wordt ingegeven door de filosofie van het bedrijf dat de systemen ook actief moeten worden gebruikt, omdat ze dan rendement opleveren, zegt Henk-Jan Kienhuis: “Wij zijn zo overtuigd van de voordelen van onze systemen, dat we het jammer vinden als klanten ze niet gebruiken. Daarom ondersteunen we de gebruikers zoveel mogelijk. We willen draagvlak creëren bij de bestuurders, we willen dat de fleetowners en wagenparkbeheerders daadwerkelijk meer inzicht krijgen in hun vloot en het gebruik en de kosten. We willen ook dat de investeringen terugverdiend worden. Daarom pushen we de klant om het te gebruiken. Want ja, de praktijk is soms ook nog wel: Hendrik werkt al lang bij de zaak en is een beste kerel. Maar Hendrik rijdt vaak te hard, gaat te laat van huis, heeft hogere brandstofkosten. En als je dat jaarlijks honderden euro’s extra kost, moet je als directie toch eens nadenken of je niet iets moet ondernemen.”

Instapproduct

Om ook bedrijven die nog geen ritregistratie toepassen te overtuigen van de voordelen, heeft Transscope Voertuigsystemen dit voorjaar de nieuwe Rittenbox geïntroduceerd (zie kaderartikel). Een systeem dat is geïnspireerd op jarenlange ervaring met gebruikers en waarmee ritten en uren worden geregistreerd tegen een aantrekkelijk tarief wordt aangeboden. Henk-Jan Kienhuis: “Het is een instapproduct maar geeft in elk geval die informatie waarmee je al kunt besparen. We willen ondernemers en wagenparkbeheerders daarmee overtuigen dat hun koudwatervrees tegen voertuigvolgsystemen niet terecht is.”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Telematica
Labels: Transscope

Gerelateerde links:

  • Transscope introduceert nieuwe Rittenbox
  • Milieubewustzijn chauffeurs groeit, maar in uitvoering schort het
  • Ymere kiest telematica en carsharing van Moove
  • Movida breidt internationaal uit
  • Nú doorpakken met die connected car (& berijder)!
  • E-book: privacy en track & trace systemen!
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • Zaptec

    Zaptec

    Onze missie is om de wereldwijde groei van elektrisch vervoer mogelijk te maken. Opladen moet daarom simpel en efficiënt zijn én passen bij de wensen van de gebruiker

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

  • Alliantie Stop Verkeersongevallen

    Alliantie Stop Verkeersongevallen

    De Alliantie Stop Verkeersongevallen zet zich in om jaarlijks 10.000 verkeersongevallen te voorkomen. Doet jouw organisatie ook mee?

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

  • Wagenpartners

    Wagenpartners

    WagenPartners, onafhankelijk specialist in wagenparkbeheer. De perfecte balans tussen regie, organisatie en het dagelijkse beheer van je wagenpark

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • Fleet Support

    Fleet Support

    Fleet Support is bedenker en marktleider van professioneel wagenparkbeheer voor tientallen grote en middelgrote organisaties

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • DKV

    DKV

    Met de DKV Card +Charge kunt u buiten snel en simpel opladen ook cashfree conventionele brandstof tanken in Europa's grootste netwerk van onafhankelijke tank- en servicestations

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design