Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Calendar
  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

“Een goed moment om gewoontegedrag te doorbreken”

woensdag 23 juni, 2021
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Weinig leasemaatschappijen die zich zo inzetten voor Mobility as a Service (MaaS) als ALD Automotive. Hun MaaS-app ALD Move, sinds 2019 al op de markt, is zelfs genomineerd voor de Automotive Innovation Awards 2021. De leasemaatschappij ziet in MaaS vooral een concept voor de millennial, inmiddels al een groot deel van de beroepsbevolking. Daar moet je als werkgever wat mee. “Helemaal als we straks na de lockdown weer gaan reizen: een goed moment om gewoontegedrag te doorbreken.”

ALD Move is een mobiliteitsassistent die medewerkers op basis van hun agenda, de actuele situatie op de weg en de weersverwachting vertelt wat voor hen de snelste, meest voordelige, milieuvriendelijkste of meest comfortabele route naar hun bestemming is. En al kort na de introductie op een pilotgroep zag

Lonneke van der Horst, Marketing & Strategy Director van ALD Automotive

, dat mensen na een gewenningsperiode hun mobiliteitsgedrag aanpassen. Zo bleek uit de data die de app leverde. Negeren gebruikers de eerste twee weken nogal eens het advies, na die tijd is er een duidelijke verandering zichtbaar. “Je bewerkstelligt dus echt een gedragsverandering die komt vanuit de gebruiker. Dat is anders dan het faciliteren van brede mobiliteit met bijvoorbeeld een mobiliteitskaart of e-bike, zaken die we al langer hebben. Hier krijg je concreet het advies dat een bepaalde reis bijvoorbeeld 10 minuten korter duurt met het openbaar vervoer. En bij sommige werkgevers is er een incentiveprogramma aan gekoppeld. Medewerkers die slimme mobiliteitskeuzes maken, zoals het gebruik van een e-bike of elektrische auto, bouwen credits op. Bedrijven kunnen hun medewerkers zo nog beter stimuleren slimme en duurzame mobiliteitskeuzes te maken”.

Praktisch inzetbaar

Sinds de introductie van ALD Move is het concept in de prijzen gevallen (Fleet Europe Innovation Award 2019) en heeft een van de drijvende krachten achter de app, Meerten van Hooijdonk Productowner ALD Move van ALD Automotive, een MaaS Award gekregen. Nu is ALD Move weer genomineerd voor de prestigieuze Automotive Innovation Awards 2021. Van Hooijdonk, die de MaaS Award afgelopen maart in de wacht sleepte, werd genomineerd vanwege zijn inspanning om MaaS in de praktijk te brengen en oplossingen bekend te maken bij een breder publiek. “Wij hebben bij ALD Automotive innovatie hoog op de agenda staan. Met name door naar klanten te luisteren hebben wij een weg gevonden om MaaS praktisch inzetbaar te krijgen voor de zakelijke reiziger door middel van een app. Mooi dat we, in een jaar waarin de samenleving door Corona letterlijk stilstond, een verdere stap toch hebben kunnen zetten.”

Meerten van Hooijdonk Productowner ALD Move van ALD Automotive

Oud-premier Jan Peter Balkenende is voorzitter van de onafhankelijke jury die tweejaarlijks de Automotive Innovation Awards (AIA) uitreikt. Op 20 september vindt de uitreiking plaats van de AIA. Balkende benadrukte tijdens de bekendmaking van de genomineerden dat voor het eerlijk beprijzen van mobiliteit en vervoer het belangrijk is om te weten hoe vaak, lang en wanneer een bepaalde vervoerwijze wordt gebruikt. “Deze informatie moet beschikbaar en inzichtelijk worden gemaakt om op dit gedrag te kunnen sturen. ALD Move is hier een mooi voorbeeld van. ALD maakt slimmer, flexibeler en duurzamer reizen mogelijk door via één platform verschillende vervoerwijzen beschikbaar te maken. Consumenten krijgen zo dagelijks een mobiliteitsadvies op basis van hun persoonlijke agenda én real-time data zoals weer en verkeer.”

Millennials

Uit eigen onderzoek van ALD eerder dit jaar blijkt dat het ‘on demand’ mobiliteitsconcept Mobility-as-a-Service (MaaS) nog veel onbekendheid geniet. Jongeren zijn er net iets bekender mee en na uitleg staan zij er bovendien meer voor open te staan om in de nabije toekomst gebruik van te maken van MaaS oplossingen. Voor de ontwikkeling van het mobiliteitsconcept een goede zaak, want feitelijk richt MaaS zich op de millennial (en de daaropvolgende generaties). Zo’n ‘on demand’ mobiliteitsoplossing, waarbij je via een app je reis van begin tot eind plant, boekt en betaalt, sluit aan op de behoeften van reizigers omdat het veel flexibiliteit, ontzorging en gemak biedt. “Dat spreekt natuurlijk elke reiziger aan maar jongeren en millennials in het bijzonder”, aldus Van der Horst.

Hier kunnen onder meer leasemaatschappijen en werkgevers hun verantwoordelijkheid nemen door in deze mobiliteitsbehoeften te faciliteren

Die focus op de millennial is een logische omdat in de periode dat millennials opgroeiden (grofweg geboren tussen 1980 en 2000) de wereld erg is veranderd. Niet alleen op digitaal vlak – millennials zijn opgegroeid in een continu veranderende wereld van digitale technologie – deze generatie is ook opgegroeid met klimaatverandering. Veel millennials zijn dan ook op zoek naar duurzamere manieren van leven en zij kijken bewust naar meer duurzame mobiliteitsopties. Daarom neemt de adoptie van elektrificatie en deelconcepten dan ook gestaag toe binnen deze populatie.

Hoewel er nog grote uitdagingen zijn in de uitrol van MaaS, waarbij enerzijds te denken valt aan techniek en standaardisatie en anderzijds de onbekendheid, zijn er toch vooral kansen volgens Van Hooijdonk. “Het onderzoek wijst namelijk uit dat MaaS kansen biedt, die aansluiten bij de behoeften van reizigers; flexibiliteit, ontzorging en gemak. Hier kunnen onder meer leasemaatschappijen en werkgevers hun verantwoordelijkheid nemen door in deze mobiliteitsbehoeften te faciliteren; biedt gebruikers het gemak en de keuzevrijheid waar ze naar zoeken. Helemaal als we straks na de lockdown weer gaan reizen: een goed moment om gewoontegedrag te doorbreken. Want hoe vaker een reiziger verschillende vervoersmogelijkheden benut, hoe groter de kans is dat het een aangename en vertrouwde ervaring wordt.”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Mobility as a Service (MaaS)
Labels: ALD Automotive

Gerelateerde links:

  • Huidige generatie reisapps staat aan vooravond van MaaS
  • ALD Move in halve finale Automotive Innovation Award 2021
  • ‘MaaS nog totaal onbekend begrip bij Nederlanders’
  • KiM: MaaS geen antwoord op dominantie auto
  • De mobiliteitshub: kansrijk maar complex
  • ACM: knelpunten in MaaS-markt nog aanwezig
  • MaaS-app Gaiyo komt met gratis parkeerapp
  • MaaS biedt kansen voor autoverhuurder 2.0
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel is, met meer dan 80 vestigingen, een van de de grootste en best gekwalificeerde schadeherstelketens van Nederland

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • DKV

    DKV

    Met de DKV Card +Charge kunt u buiten snel en simpel opladen ook cashfree conventionele brandstof tanken in Europa's grootste netwerk van onafhankelijke tank- en servicestations

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

  • Wagenpartners

    Wagenpartners

    WagenPartners, onafhankelijk specialist in wagenparkbeheer. De perfecte balans tussen regie, organisatie en het dagelijkse beheer van je wagenpark

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • Fleet Support

    Fleet Support

    Fleet Support is bedenker en marktleider van professioneel wagenparkbeheer voor tientallen grote en middelgrote organisaties

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

  • Alliantie Stop Verkeersongevallen

    Alliantie Stop Verkeersongevallen

    De Alliantie Stop Verkeersongevallen zet zich in om jaarlijks 10.000 verkeersongevallen te voorkomen. Doet jouw organisatie ook mee?

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design