Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

Autolease Midden Nederland: lessen in private lease

donderdag 27 augustus, 2015
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Private lease is de hype van het moment, maar bij Autolease Midden Nederland (ALMN) hebben ze er al ruim 8 jaar ervaring mee. Hoewel de kern de zakelijke markt blijft, is het label Smilease een volwaardige business unit met ruim 500 contracten. Directeur Maarten Bruinsma over zijn lessen in private lease.

Maarten Bruinsma van Autolease Midden Nederland

Maarten Bruinsma van Autolease Midden Nederland

Efficiënt en creatief invullen van de mobiliteit van de klant. Daar draait het volgens Bruinsma om bij leasing. ALMN heeft daarvoor een hele waaier van producten: van gewone operationele lease tot en met het beheren van mobiliteitsbudgetten. ‘Natuurlijk’ zijn er ook deel- en poolauto’s, heeft ALMN een aparte rent- en shortleasetak, is er financial lease en prijkt de vakantieauto op de lijst. Bij dit laatste kiest de berijder een kleine, zuinige en fiscaal aantrekkelijke leaseauto voor dagelijks gebruik en voor de vakanties stelt ALMN een grotere auto beschikbaar. Bruinsma: “ In het leasebedrag zit een component voor de vakantieauto maar toch wordt er fors bespaard op de totale kosten vanwege de goedkopere auto voor regulier gebruik. Indien een werknemer een jaar eens niet op vakantie gaat met zijn auto, dan blijven de dagen waarop hij of zij recht heeft, gewoon staan.”

Administratieve druk

En dan is er private lease. In acht jaar tijd dat ALMN het via het label Smilease (met twee vestigingen in het land) aanbiedt, is het uitgegroeid tot een volwaardig onderdeel van het bedrijf. Onlangs nog is er een app gelanceerd voor de privérijders. De app geeft inzicht in de gegevens van het contract, de kilometerstanden kunnen worden doorgegeven en er kan bij eventuele schade ook meteen de diverse hulpdiensten worden opgeroepen.

Overigens hebben ook de zakelijke rijders de beschikking over een dergelijke app. Klanten willen volgens Bruinsma steeds verder ontzorgd worden, vooral wat betreft de administratieve druk rondom mobiliteit. Outsourcen luidt momenteel het devies in de markt. Bruinsma: “Het is opvallend hoe vaak we de laatste tijd aan directietafels mogen aanschuiven omdat de klant zoveel mogelijk aan ons wil outsourcen. Transparantie is daarbij heel belangrijk. Ook bij het maken van rapportages waarmee we de klant rekenschap geven over onze dienstverlening.”

“Dat betekent dat we regelmatig nee moeten verkopen”

Maar het gehele leaseproduct aanbieden via een muisklik, dat gaat Bruinsma te ver. Ook, of misschien wel helemaal, wat betreft private lease. Juist het persoonlijke contact met de aanvrager ziet Bruinsma als een van de belangrijkste lessen geleerd. “Intern hebben we goede en strakke regels; het acceptatieproces is enorm belangrijk. Dat betekent dat we regelmatig nee moeten verkopen. Waarbij we overigens altijd persoonlijk contact hebben met de aanvrager; face-to-face. Het is tijdsintensiever maar daardoor kennen we ook nauwelijks problemen met bestaande klanten.”

Zaterdag geopend

Bruinsma gelooft dus niet in een privéleaseproduct waarbij alles met een muisklik te regelen is. Hij denkt ook dat het de transparantie ten goede komt als er persoonlijk contact is met een aanvrager. Wat dat betreft ziet hij een keurmerk private lease, dat momenteel door de branchevereniging VNA in de maak is, met vertrouwen tegemoet. Overigens ziet Bruinsma een duidelijke toename in de interesse in private lease. Zowel vorig als dit jaar stijgt het aantal aanvragen fors bij Smilease. Hij voorspelt dat volgend jaar zijn kantoor in Tiel gewoon op zaterdag geopend zal zijn.


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Private lease / Auto-abonnementen
Labels: ALMN, Autolease Midden Nederland, Smilease

Gerelateerde links:

  • VZR komt met 2.1 versie van de private lease-normen
  • Nieuwe private lease-vergelijker in de lucht
  • 10.000 leaseoffertes in 1 week op LeaseVergelijker.nl
  • Interesse in private lease onder consumenten neemt toe
  • Werkgevers ‘hard hoofd’ in VNA-normen private lease
  • Klant private lease is ouder, wil langere contracten en grotere auto
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • Zaptec

    Zaptec

    Onze missie is om de wereldwijde groei van elektrisch vervoer mogelijk te maken. Opladen moet daarom simpel en efficiënt zijn én passen bij de wensen van de gebruiker

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • Wagenpartners

    Wagenpartners

    WagenPartners, onafhankelijk specialist in wagenparkbeheer. De perfecte balans tussen regie, organisatie en het dagelijkse beheer van je wagenpark

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

  • DKV

    DKV

    Met de DKV Card +Charge kunt u buiten snel en simpel opladen ook cashfree conventionele brandstof tanken in Europa's grootste netwerk van onafhankelijke tank- en servicestations

  • Fleet Support

    Fleet Support

    Fleet Support is bedenker en marktleider van professioneel wagenparkbeheer voor tientallen grote en middelgrote organisaties

  • ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel is, met meer dan 80 vestigingen, een van de de grootste en best gekwalificeerde schadeherstelketens van Nederland

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design