Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Calendar
  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

“Schadeafhandeling kan prima worden uitbesteed”

maandag 15 februari, 2016
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

De leasemarkt probeert op alle fronten fleetowners en berijders te ontzorgen, maar op het gebied van schade laten veel partijen zaken liggen. Dossiers worden niet goed genoeg opgevolgd waardoor niet alleen de berijder in de kou komt te staan, maar er ook geld blijft liggen aan niet verzilverde claims. De branche laat hier geld liggen, stelt claims en regresbureau inTrust.

General manager Johannes Marinus van inTrust

General manager Johannes Marinus van inTrust

Of het nu ligt aan de onbekendheid van de materie, onwetendheid of omdat men nu eenmaal al jaren op een bepaalde manier werkt. De reden achter de terughoudendheid van leasemaatschappijen en fleetowners om hun schadeafhandeling uit te besteden – en dan met name ook activiteiten die buiten zicht van de berijders plaatsvinden, bijvoorbeeld het verhalen van casco schaden -, verbaast general manager Johannes Marinus van inTrust (voorheen Clare | Claims en Regres) toch enigszins.

Terwijl de werkdruk op een insurance- of schadeafdeling van bijvoorbeeld een leasemaatschappij behoorlijk hoog is. Wat weer betekent dat dossiers niet altijd even goed genoeg worden opgevolgd. Dan komt niet alleen de berijder in de kou te staan, maar blijft er ook geld liggen aan niet verzilverde claims.

Terwijl het een proces is dat gemakkelijk kan worden uitbesteed, zegt ook Robbert Waal, cliënt manager bij inTrust. “Wij sluiten onze systemen helemaal custom made af op onze klanten, we kunnen volledig geïntegreerd worden opgenomen in de workflow. Tot nu toe hebben we zo’n 25.000 casco regresdossiers afgehandeld. We verhalen rond de 93% van al die dossiers, waarbij ook vaak de buitengerechtelijke kosten. Daarmee is de dienst kostenneutraal aan te bieden. Meestal wordt het geld binnen twee weken gevorderd, staat het dus ook weer op de rekening van een klant. Dat alleen al heeft een positief effect op de cashflow.”

Alphabet

Niet dat inTrust een totaal onbekende is in de fleetbranche. De Spuigroep is klant en voor Alphabet doet het al jaren alle casco-regreszaken. De berichtenuitwisseling vindt bij die laatste partij elektronisch plaats. Op het moment dat er een schademelding bij Alphabet binnenkomt, staat het diezelfde dag nog in het systeem van inTrust.

Bedenk dat wij alleen kunnen scoren met een goede performance en daar ook op afgerekend willen worden

Vervolgens wordt er meteen actie ondernomen. Het hoge verhaal-percentage, de korte doorlooptijd en de kwaliteit van de dienstverlening, waren volgens Waal reden voor Alphabet zaken te doen met inTrust. Men onderkende het belang van een goede partner op dit gebied, zag hoe belangrijk het was voor de eigen cashflow en hoe het de dienstverlening naar de klant en berijder toe verbeterde. “Wij leggen onze hele dienstverlening vast in KPI’s en Service Level Agreements (SLA’s). We koppelen uiteraard ook alles terug naar de klant; moeilijke zaken blijven niet liggen zoals bij veel andere partijen gebeurt. Bedenk dat wij alleen kunnen scoren met een goede performance en daar ook op afgerekend willen worden.”

Gelabeld aanbieden

Onlangs heeft inTrust een customer contact center opgericht als aanvulling op de reeds bestaande (verhaals)services. Een callcenter speciaal ten behoeve van de berijder waar hij of zij met alle schademeldingen, statusvragen etc.

Robbert Waal, cliënt manager bij inTrust

Robbert Waal, cliënt manager bij inTrust

terecht kan. Het is uniek in Nederland dat dit buiten de grootschalige call centers om geheel op maat en met verstand van zaken kan worden ingericht, stelt inTrust.

De dienstverlening kan volledig gelabeld worden aangeboden. Als een leaserijder bij schade bijvoorbeeld belt naar zijn of haar leasemaatschappij, wordt deze onder de naam van diezelfde leasemaatschappij direct doorverwezen naar het callcenter van inTrust. Daar krijgt de berijder iemand aan de lijn die van de hoed en de rand weet. “Onze medewerkers werken niet met een script maar vanuit empathie; bieden een luisterend oor. Een ongeluk is altijd een emotionele gebeurtenis, dan maakt het verschil of je iemand met verstand van zaken en voldoende focus aan de lijn krijgt of iemand die het erbij doet”, aldus Marinus.

Verdienmodel

Naast het afhandelen en opvolgen van casco regresdossiers kan inTrust ook kortlopend ondersteuning leveren aan de afdelingen insurance of schade van leasemaatschappijen en fleetowners. Bijvoorbeeld bij tijdelijke onderbezetting op de afdeling. Eventueel kunnen er ook mensen gedetacheerd worden, personeel met de nodige ervaring en in bezit van alle noodzakelijke papieren (wft). In de beloning is ook ruimte voor prestatieafspraken.

Het is een dienstverlening waar verzekeraars niet aan kunnen tippen, is de overtuiging van Marinus. Ook die doen regreszaken en letselschadebehandeling maar het is voor hen geen verdienmodel an sich waardoor de focus anders is. Daarbij grijpt inTrust niet in op de bestaande afspraken met bijvoorbeeld schadeherstellers. “Wij sturen geen schade naar partijen, laten de bestaande structuren van klanten op dat vlak volledig intact. Doorgaans heeft men dat ook prima op orde. Wij zijn puur ondersteunend, de klant bepaalt hoe onze dienstverlening eruit ziet”, aldus Marinus.

Daarbij kost het de klant per saldo niets. De kosten die inTrust maakt, zitten namelijk in de claim ingebakken. Het levert dus geld op. Reken maar uit, zegt Marinus. “Als je jaarlijks 2 miljoen aan schades hebt en je verhaalt 90%, dan is 5% extra een flinke ‘extra’ winst. Het kan de cashflow-positie van een bedrijf aardig verbeteren.”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Verzekeringen
Labels: inTrust

Gerelateerde links:

  • inTrust onderdeel van wereldwijde Cunningham Lindsey
  • Autoverzekeraars steeds meer geld kwijt aan letselschade
  • Kleinere fleetowners bundelen hun krachten
  • Aon: verzekeraars in transitie door zelfrijdende auto
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel is, met meer dan 80 vestigingen, een van de de grootste en best gekwalificeerde schadeherstelketens van Nederland

  • Wagenpartners

    Wagenpartners

    WagenPartners, onafhankelijk specialist in wagenparkbeheer. De perfecte balans tussen regie, organisatie en het dagelijkse beheer van je wagenpark

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

  • DKV

    DKV

    Met de DKV Card +Charge kunt u buiten snel en simpel opladen ook cashfree conventionele brandstof tanken in Europa's grootste netwerk van onafhankelijke tank- en servicestations

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • Fleet Support

    Fleet Support

    Fleet Support is bedenker en marktleider van professioneel wagenparkbeheer voor tientallen grote en middelgrote organisaties

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

  • Alliantie Stop Verkeersongevallen

    Alliantie Stop Verkeersongevallen

    De Alliantie Stop Verkeersongevallen zet zich in om jaarlijks 10.000 verkeersongevallen te voorkomen. Doet jouw organisatie ook mee?

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design