Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Calendar
  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

“Leasesucces zit hem in kleine dingen”

maandag 26 september, 2016
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Wagenplan mag zich nog een kleine twee maanden Beste leasemaatschappij van het Jaar 2016 noemen, na het winnen van de verkiezing georganiseerd door de leaserijders verenigd in de VZR eerder dit jaar. Wat waren de meest opmerkelijke uitkomsten uit de verkiezing? Waren er ook leerpunten? Directeur Wijnand Akkerman over ‘de kleine dingen’, de leaseprijs en de vraag achter de vraag…

Wijnand Akkerman

Wijnand Akkerman

Dat het winnen van de verkiezing zo’n impact zou hebben, had Akkerman in ieder geval niet verwacht. Niet alleen wat betreft de reacties uit de branche, maar vooral ook van klanten en niet-klanten. “Er blijken mensen te googelen op ‘beste leasemaatschappij’. En als een MKB-bedrijf dat doet, komen ze al snel uit bij een andere MKB-partij. Op die manier hebben we al heel wat mooie leads binnengekregen.”

Echt persoonlijk contact

Vorig jaar eindigde WagenPlan als vijfde in de verkiezing Beste leasemaatschappij van het Jaar. Voor dit jaar werd ingezet op een top 3 notering. Dat moest erin zitten, vond Akkerman. Ook al omdat het eigen klanttevredenheidsonderzoek, via het onafhankelijke platform Feeddex, een stijgende lijn liet zien. De laatste jaren is bovendien flink geïnvesteerd in de dienstverlening en het persoonlijke contact met onze klanten.

Er blijkt een enorme honger naar kennis. Dat valt ons ieder keer weer op

En dan moeten we niet denken aan dure CRM-systemen of dat er sprake was van een radicale ommezwaai in de klantbenadering. “Als er een ding duidelijk is geworden uit de verkiezing, is dat het succes juist in de kleine dingen zit. Via een bevestigingsmail even de berijder bevestigen dat de schade die hij net heeft gemeld, in goede orde is ontvangen. En of er misschien nog vragen zijn? Of het mailtje na de aflevering van de nieuwe auto of na onderhoud of alles naar wens is verlopen. Chatten kan bij ons ook, dat nemen we heel serieus. Simpele zaken maar die vaak ten ondergaan in de hectiek van alledag. Niet bij ons dus.

Blij verrast

Ook is geïnvesteerd in training van de eigen werknemers. Vast onderdeel is de klantbenadering. Hoe reageer je op mails met vragen of eventueel klachten? Waarbij het soms zaak is om te zoeken naar de vraag achter de vraag van de klant. Altijd weer net dat stapje extra waardoor de klant verrast wordt. En bij klant bedoelt WagenPlan zowel de wagenparkbeheerder als de berijder. “Beiden zijn voor ons heel belangrijk. De berijder is onze ambassadeur. Die zal ons aanbevelen bij anderen. En een goed woordje doen bij zijn eigen wagenparkbeheerder.”

Honger naar kennis

Dat de training zijn vruchten heeft afgeworpen, blijkt wel uit het rapportcijfer met betrekking tot ‘persoonlijk contact’. Daarin scoort WagenPlan een 9,6. Bovengenoemde zaken illustreren het, logo-15-jaar_wagenplanweet Akkerman. Waarbij de berijdersapp ook enorm gewaardeerd blijkt te worden. En de wagenparkbeheerders? Akkerman: “Hoewel allemaal klant, geven we specifiek voor die mensen die binnen het bedrijf verantwoordelijk zijn voor het wagenpark leaseworkshops. Dat doen we al jaren en blijken altijd weer in een behoefte te voorzien. We praten ze daar niet alleen bij over de laatste trends en ontwikkelingen in leaseland, maar gaan ook echt discussies aan over bijvoorbeeld het mobiliteitsbudget of elektrische auto’s. Of meer praktische zaken: hoe zet je nu brandstofbesparing goed op de kaart? Er blijkt een enorme honger naar kennis. Dat valt ons ieder keer weer op.”

Dienstverlening en leaseprijs

De verkiezing leverde Akkerman een vuistdik rapport op over alle bevindingen. Nuttig vooral ook de informatie over de dienstverlening van de partners van het leasebedrijf. Sommige zaken zoals pechhulp wordt bijvoorbeeld uitbesteed. “Dan moet je maar afwachten of dit goed gebeurd. Dat blijkt bij ons gelukkig het geval”, aldus Akkerman.

Ander punt wat naar voren komt is de constante spagaat tussen dienstverlening en leaseprijs. Akkerman: “Leasing wordt in de markt sterk als commodity gezien; het is altijd wel ergens goedkoper te vinden. Maar dan moeten de leaserijders voor hun banden allemaal wel naar de fastfitter en voor onderhoud weer ergens anders heen. Dat gaat ons inziens ten koste van een goede dienstverlening. Maar soms moet je die concessie doen. Het is uiteindelijk ook aan de klant waar die de nadruk op wilt leggen.”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Marktcijfers / brancheberichten
Labels: WagenPlan

Gerelateerde links:

  • 15 jaar WagenPlan: 15 jaar duurzame mobiliteit
  • Alphabet en WagenPlan winnaars verkiezing beste leasemaatschappij van Nederland
  • Proeftuinen WagenPlan: van ‘idealeasme’ tot private lease
  • WagenPlan tekent vernieuwd Cleaner Car Contract
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • Wagenpartners

    Wagenpartners

    WagenPartners, onafhankelijk specialist in wagenparkbeheer. De perfecte balans tussen regie, organisatie en het dagelijkse beheer van je wagenpark

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

  • DKV

    DKV

    Met de DKV Card +Charge kunt u buiten snel en simpel opladen ook cashfree conventionele brandstof tanken in Europa's grootste netwerk van onafhankelijke tank- en servicestations

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel is, met meer dan 80 vestigingen, een van de de grootste en best gekwalificeerde schadeherstelketens van Nederland

  • Alliantie Stop Verkeersongevallen

    Alliantie Stop Verkeersongevallen

    De Alliantie Stop Verkeersongevallen zet zich in om jaarlijks 10.000 verkeersongevallen te voorkomen. Doet jouw organisatie ook mee?

  • Fleet Support

    Fleet Support

    Fleet Support is bedenker en marktleider van professioneel wagenparkbeheer voor tientallen grote en middelgrote organisaties

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design