Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Calendar
  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

Lessen in klanttevredenheid (de nieuwe generatie!)

vrijdag 2 december, 2016
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Klanttevredenheid. Geen automotive-partij die het anno 2016 niet serieus neemt. Talrijk zijn de onderzoeken, reviews en analyses van de customer journey. Maar het traditionele klanttevredenheidsonderzoek is in tijden van social media en vergelijkingssites aan vervanging toe. Zo zijn reviews niet meer dan leuke ‘bijvangst’. Lessen in klanttevredenheid van de expert op dit gebied: Tevreden.nl

Bevlogen medewerkers en enthousiaste klanten geven beter rendement. Het klinkt als een cliché, net als ‘de klant als ambassadeur’. Maar Govert Janssen, directeur van Tevreden.nl, ziet juist dat de automotive-branche hier nog grote stappen in kan zetten. Daarbij gaat het hem om dat bedrijven écht luisteren naar klanten – dus geen holle frasen – en deze geluiden op transparante manier vertalen naar lessen die direct bruikbaar zijn in de dagelijkse bedrijfsvoering. Dat gaat dus veel verder dan incidenteel klantonderzoek.

Gerhard Prent (l) en Govert Janssen van Tevreden.nl: in 2017 moet de vierde generatie klanttevredenheidsonderzoeken op de kaart staan!

Gerhard Prent (l) en Govert Janssen van Tevreden.nl: in 2017 moet de vierde generatie klanttevredenheidsonderzoeken op de kaart staan!

Tevreden.nl is het grootste volledig in tevredenheid gespecialiseerde onderzoeksbureau van Nederland. Bekend moge zijn de samenwerking met Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) die ieder jaar lijdt tot de verkiezing Beste Leasemaatschappij van het Jaar. Ook is het recentelijk een samenwerking aangegaan met de FOCWA (zie kader) zodat alle schadeherstellers meetinstrumenten krijgen voor hun klanttevredenheid. Ook enkele leasemaatschappijen zijn klant bij Tevreden.nl. Friesland Lease gebruikt bijvoorbeeld het onafhankelijke platform frieslandlease.tevreden.nl om klantervaringen in kaart te brengen en haar kwaliteit te verbeteren.

Social media

2017 moet vooral het jaar worden waarbij de vierde generatie klanttevredenheidsonderzoeken gestalte gaat krijgen in de automotive. De tijd vraagt er om, zegt Gerhard Prent, business unit Manager Automotive van Tevreden.nl. Helemaal in de automotive waar bedrijven zich steeds meer moeten onderscheiden door niet het product maar de gebruiker van de auto centraal te stellen. “Gebruikers die in toenemende mate hun eigen ervaringen al delen via social media. Vergelijkingssites winnen bovendien aan populariteit en berijders zoeken bij het maken van keuzes naar zekerheid op basis van beoordelingen van andere berijders.”

De extra inspanningen renderen door een hogere tevredenheid en klantentrouw. Dat is uiteindelijk goud waard

In de vorige, derde generatie klantonderzoeken werden klantevaluaties in het primaire proces al geïntegreerd. Korte online evaluaties op specifieke contactmomenten met directe terugkoppeling aan management en medewerkers om doorlopend zicht te hebben op ervaringen en bij te sturen waar nodig. De klantgerichtheid neemt daardoor toe, maar feedback wordt voornamelijk intern gebruikt en niet openbaar gedeeld. In die laatste stap voorziet de vierde generatie…

Dashboards

De sterke klantfocus moet dus worden gecombineerd met het openbaar maken van de resultaten en beoordelingen. “Dan worden enthousiaste klanten echte ambassadeurs”, benadrukt Janssen. Uiteraard is er dan voortdurend inzicht nodig in de klanttevredenheid. Dat biedt Tevreden.nl met de verschillende dashboards waarmee bedrijven doorlopend inzicht krijgen in ervaringen op het niveau van de hele organisatie, per vestiging, per team of zelfs per medewerker. Ook is al eerder de customer journey van de klant (lees: berijder) in kaart gebracht. Alle kritische contactmomenten worden in dat onderzoek benoemd.

Doorlopend, transparatevreden_logo_rgb_blue-2-1-002nt klanttevredenheidsonderzoek vergt het een en ander van organisaties, erkent Prent. Het doelgericht gebruiken van de resultaten vraagt om andere werkwijzen, andere sturing, een andere cultuur en heeft een groot effect op medewerkers. Waarbij het dus allemaal verder gaat dan alleen het verzamelen van klantreviews. Want daarin kan je ook verzuipen; reviews zijn bijvangst. Prent: “Maar de extra inspanningen renderen door een hogere tevredenheid en klantentrouw. Dat is uiteindelijk goud waard.”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Klanttevredenheid
Labels: Autoleasetevreden.nl, Tevreden.nl

Gerelateerde links:

  • FOCWA en Tevreden.nl: schadeherstellers beoordelen opdrachtgevers
  • “Leasesucces zit hem in kleine dingen”
  • Benchmark leasemaatschappijen 2016
  • Noordlease nomineert Autoreset tot leverancier van het jaar
  • Twee leasemaatschappijen op lijst Best Workplace van Nederland
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • Fleet Support

    Fleet Support

    Fleet Support is bedenker en marktleider van professioneel wagenparkbeheer voor tientallen grote en middelgrote organisaties

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

  • Alliantie Stop Verkeersongevallen

    Alliantie Stop Verkeersongevallen

    De Alliantie Stop Verkeersongevallen zet zich in om jaarlijks 10.000 verkeersongevallen te voorkomen. Doet jouw organisatie ook mee?

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • DKV

    DKV

    Met de DKV Card +Charge kunt u buiten snel en simpel opladen ook cashfree conventionele brandstof tanken in Europa's grootste netwerk van onafhankelijke tank- en servicestations

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

  • ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel is, met meer dan 80 vestigingen, een van de de grootste en best gekwalificeerde schadeherstelketens van Nederland

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

  • Wagenpartners

    Wagenpartners

    WagenPartners, onafhankelijk specialist in wagenparkbeheer. De perfecte balans tussen regie, organisatie en het dagelijkse beheer van je wagenpark

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design