Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

“Wij helpen leasemaatschappijen aan een goede berijderstevredenheid”

woensdag 21 februari, 2018
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Per jaar krijgt maar liefst 20 procent van de zakelijke (lease)rijders te maken met ruitschade aan hun auto. Schade die steeds vaker bij een autoruitspecialist gerepareerd moet worden vanwege de toenemende techniek in de auto. Bob Werensteyn, commercieel directeur van Autotaalglas, legt uit hoe hij leasemaatschappijen helpt aan een goede berijderstevredenheid.

Schadeketens en fastfitters die glas erbij doen, glasbedrijven die cosmetische schade repareren, dealerbedrijven die ruitreparatie proberen eigen te maken, Bob Werensteyn ziet het in de markt momenteel allemaal voorbijkomen. Voor Werensteyn geldt echter het adagium: schoenmaker blijf bij je leest. Een beleid wat in ieder geval tot dusverre succesvol is: Autotaalglas groeit nog altijd gestaag door: de 54 vestigingen, allen franchisenemers, krijgen momenteel zelfs een nieuwe huisstijl aangemeten waarbij er naast de wachtruimte zelfs een stiltekamer komt. “Regelmatig krijgen we het verzoek van zakelijke klanten of ze nog even in alle rust mogen doorwerken ook al is hun auto klaar. Bijzonder toch?”

Bob Werensteyn, commercieel directeur van Autotaalglas. Foto: Edwin Wiekens

Ook op andere vlakken steekt de glasketen boven de concurrent uit. Bijvoorbeeld de ruim honderd opvallende Mini’s die Autotaalglas inzet als vervangend vervoer. Het levert het bedrijf niet alleen marketingwaarde op, Werensteyn kan hierdoor ook flexibeler en sneller opereren. Naast de 100 Mini’s zijn er ook nog 100 mobiele werkstations, een Volkswagen bus die, waar mogelijk, ter plekke ruiten komt repareren en/of vervangen.

De grootste usp van Autotaalglas is snelheid. De klant wil het liefst gisteren geholpen worden

“De grootste usp van Autotaalglas is snelheid. De klant wil het liefst gisteren geholpen worden. En als het om huurauto’s gaat, ieder uur dat ze niet rijden gaat ten koste van de bezettingsgraad. Waar andere partijen zeker vier uur bezig zijn om een ruit te vervangen, kunnen wij het in twee uur. Waarbij de auto de deur niet uitgaat voordat die perfect gerepareerd is. Onze franchisenemers zitten niet te wachten op garantieklussen. Dat raakt ze direct in hun portemonnee”, aldus Werensteyn.

Schadelast verhogend

De mobiliteitsservice is ook 24/7 beschikbaar; “Vooral na werktijd ligt ook onze kracht”, benadrukt de commercieel directeur. Er is geen alarmdienst die Autotaalgals niet inschakelt. Ook daarin bewijzen de Mini’s maar al te vaak de toegevoegde waarde. “Een zwangere vrouw die na een avond schouwburg erachter komt dat het raam is ingetikt, die krijgt van ons een warme Mini mee om naar huis te rijden. Wij verzorgen de rest. Dan kan je vervolgens niet meer stuk bij die klant.”

Vestigingen van Autotaalglas uitgerust met een stilteruimte

De toenemende techniek in de auto en alle sensoren die momenteel op ruiten zitten bevestigd, maakt ruitvervanging wel eens steeds lastigere klus. Een ruit, ook al omdat die steeds groter en dunner wordt, moet sneller worden vervangen. En dat kan niet altijd bij de mobiele stations van Autotaalglas. De auto moet vaak na vervanging opnieuw gekalibreerd worden en dat kan alleen op de vestigingen. Een uiterst precies klusje, waar alle vestigingen de laatste tijd flink in hebben geïnvesteerd. Niet alleen in apparatuur maar ook in training. Het zijn allemaal zaken die je er niet even bijdoet, zoals Werensteyn het zegt. “Het is echt specialistisch werk. En het moet goed worden uitgevoerd om de auto weer veilig de weg op te sturen. Het mag dan wel schadelast verhogend uitpakken, het moet wel gebeuren. Overigens daalt de schadelast in zijn geheel, auto’s worden steeds veiliger.”

Leasemaatschappij van het Jaar

Snelheid luidt ook het devies in de hele administratieve afwikkeling van ruitschade. Sinds dit jaar kunnen berijders zelf online plannen rechtstreeks in alle 54 vestigingen. Sterreparaties kunnen zelfs elk uur van de dag gedurende de openingstijden binnenrijden, dus zonder afspraak. Autotaalglas heeft al vroeg in haar bestaan geïnvesteerd in elektronische koppelingen met de systemen van verzekeraars en leasemaatschappijen. “Er gaat hier geen papieren factuur meer de deur uit”, aldus Werensteyn.

De partijen rondom een leasemaatschappij bepalen in hoge mate de tevredenheid van leaserijders en wagenparkbeheerders

Maar wellicht belangrijker in het hele verhaal is dat Autotaalglas feitelijk een verlengstuk is van de dienstverlening van verzekeraars en leasemaatschappijen. Sterker nog, de partijen rondom een leasemaatschappij bepalen in hoge mate de tevredenheid van leaserijders en wagenparkbeheerders. Werensteyn: “Leasemaatschappijen roepen dat ook, zoals bij de jaarlijkse verkiezing Leasemaatschappij van het Jaar. Zij zijn mede afhankelijk van de kwaliteit van hun dienstverleners. En tijdens calamiteiten, zoals een kapotte ruit, kom je erachter wat die dienstverlening precies inhoudt. Daarin hebben we jaren geïnvesteerd, opereren als een echt collectief waarbij we de berijders niets als nummer wegzetten. Een dergelijke dienstverlening, met alle hoogwaardige technische kennis erbij, doe je er niet even bij. Daarin zijn we redelijk uniek en dat gaat ons goed af.”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Reparatie Onderhoud Banden (ROB)
Labels: Autotaalglas

Gerelateerde links:

  • Hogere tarieven door merk-erkend schadeherstel?
  • “Wij willen de airbnb worden van de onderhoudsmarkt”
  • TOL-rapport: leasebranche krijgt een 8,1
  • Autoschadeherstel Groep gaat benchmarken met Tevreden.nl
  • “Google rankt meer op reviews leasemaatschappijen”
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • Zaptec

    Zaptec

    Onze missie is om de wereldwijde groei van elektrisch vervoer mogelijk te maken. Opladen moet daarom simpel en efficiënt zijn én passen bij de wensen van de gebruiker

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • Fleet Support

    Fleet Support

    Fleet Support is bedenker en marktleider van professioneel wagenparkbeheer voor tientallen grote en middelgrote organisaties

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • Alliantie Stop Verkeersongevallen

    Alliantie Stop Verkeersongevallen

    De Alliantie Stop Verkeersongevallen zet zich in om jaarlijks 10.000 verkeersongevallen te voorkomen. Doet jouw organisatie ook mee?

  • DKV

    DKV

    Met de DKV Card +Charge kunt u buiten snel en simpel opladen ook cashfree conventionele brandstof tanken in Europa's grootste netwerk van onafhankelijke tank- en servicestations

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

  • ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel is, met meer dan 80 vestigingen, een van de de grootste en best gekwalificeerde schadeherstelketens van Nederland

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design