In de toenemende concurrentie in tank- en mobiliteitspassenland ontwikkelt MultiTankcard (MTc) zich steeds meer tot transactiehuis op het gebied van mobiliteit. Voor het eerst worden er met leasemaatschappijen langdurige partnerships aangegaan, waarbinnen gezamenlijk mobiliteitsoplossingen worden ontwikkeld. “We zien dat de markt klaar is voor dergelijke producten.”
Al eerder schetste algemeen directeur Patrick Roozeman van MTc voor TrendsinAutoleasing de ontwikkeling van de tankpas als mobiliteitshub of -transactiehuis. Met de MultiTankcard kan al langer ‘brede’ mobiliteit worden afgerekend. Alle gebruikte mobiliteitsdiensten worden dan verzameld op één factuur. Maar de toekomst zou wel eens een mobiliteitsplatform kunnen zijn waarop allerlei dienstverleners en aanbieders van mobiliteit samenkomen. Hier ligt een rol voor marktleider MTc, al is het maar omdat zoveel klanten van hun bezig zijn met het inrichten van duurzame mobiliteit.
Roozeman: “De leaseauto blijft in veel gevallen onderdeel van de mobiliteitsmix, maar andere vormen zijn dat ook. De leaserijder bepaalt wat daarin het slimst is. Bovendien: als je geen recht hebt op een leaseauto, waarom niet een OV-pas aanbieden die je op hetzelfde platform als de tankpas administreert? Met een aantal leasemaatschappijen brengen wij de kansen in kaart om ook medewerkers zonder leaseauto te bedienen vanuit een bredere mobiliteitsgedachte.”
Niet gebruikelijk
Drie grote leasemaatschappijen hebben nu gekozen voor MTc als partner in de verwerking en facturatie van mobiliteitstransacties. Wat an sich al bijzonder is omdat het tot nu toe niet gebruikelijk was in de markt om langere partnerships aan te gaan. “Dat heeft inderdaad voor reuring gezorgd in de markt”, benadrukt Roozeman. Arval heeft half mei getekend, Terberg Leasing een paar weken eerder. “Deze laatste leasemaatschappij gaat de komende drie jaar tank- en mobiliteitsfunctionaliteiten afnemen van MTc. Daarbovenop gaan ze ook de MoveMove pas inzetten voor de zzp en mkb’er. Want ook de behoefte van de ‘kleinere’ zakelijke ondernemer, die al dan niet ook privé op pad gaat, verandert”, aldus Roozeman. Deze week is ook International Car Lease Holding aangehaakt, met onder andere de leaselabels Van Mossel Leasing, DirectLease en J&T Autolease. En een vierde partij staat op het punt van tekenen…
De MoveMove pas is sinds februari van dit jaar te koop, maar half mei is het officieel gelanceerd via radio, outdoor en social media. De verkoop gaat buitengewoon goed, zegt Roozeman. MoveMove is een laagdrempelige manier voor zakelijke rijders voor alle vormen van mobiliteit en de verwerking van daaraan gerelateerde kosten. De kosten bedragen € 5,95 per pakket per maand en er wordt geen voorschot of borg gerekend. Ook is het abonnement per maand opzegbaar. Via het online dashboard krijgen gebruikers inzicht in de gemaakte kosten, tot op het niveau van individuele medewerkers.
Dat Terberg Leasing nu ook de pas gaat inzetten om de zzp en mkb’er een soort mobiliteits-totaalpakket te kunnen aanbieden, noemt Roozeman een mooie ontwikkeling. “Zij zien kansen voor onze pas in de zakelijke markt waar niet iedereen een leaseauto heeft maar wel een mobiliteitsbehoefte. Dit is een nieuw tijdperk in mobiliteit met veranderende klantbehoeften. We zien nu dat de markt klaar is voor dergelijke producten en de nieuwe frisse uitstraling van MoveMove past daar goed bij.”
Categorie: Brandstof- & mobiliteitskaarten
Gerelateerde links:
- MTc sluit meerjarencontract met International Car Lease Holding
- MTc’s Move Move voor private leaseklanten van Terberg
- Benzineprijs aan de snelweg stijgt het hardst
- Arval sluit met XXImo internationaal partnership
- BP/Aral en Total gaan elkaars tankpassen accepteren
- Travelcard tankpassen voor Nederlandse Politie






