Op deze website maken wij gebruik van Google Analytics en StatCounter om uw gebruik van onze websites te analyseren, zodat we functionaliteiten daarop kunnen aanpassen. Ook gebruiken we externe cookies (Youtube) om social media integratie op onze websites mogelijk te maken. (Details...)Als u wilt aanpassen welke cookies we mogen gebruiken, kunt u hieronder uw instellingen wijzigen.

Kies hier welke cookies u wenst toe te staan:

Accepteren instellingen

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Trends In Autoleasing

Menu
Sluiten

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

Deel de trends: Twitter LinkedIn Facebook Email

Controleer uw 'Postvak in' of spam map om uw aanmelding te bevestigen.

  • Calendar
  • Home
  • Nieuws
    • Laatste nieuws
    • Uitgelicht
    • Leaseauto’s – drives
    • Video’s
  • Agenda
  • Spotlights!
  • Marktcijfers
  • Word partner!
Photo

“Je zoekt geen mobiliteitskaart, je zoekt een totaaloplossing”

donderdag 28 november, 2019
Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email

Radiuz ziet zichzelf al lang niet meer als leverancier van een mobiliteitskaart maar als ‘system integrator’ van slimme mobiliteit. Nogal een verschil, benadrukt Victor van den Berg van Radiuz. Het bedrijf bouwde de afgelopen jaren een uitgebreid en onafhankelijk platform van mobiliteitsleveranciers, dat volgens Van den Berg klaar is om te volgende stap te zetten als volwaardig Mobility as a Service (MaaS)-aanbieder.

Radiuz huisvest in een prachtig kantoor in het WTC in Utrecht en deelt de etage met een aantal divisies van de smart mobility-tak van AutoBinck Group. Daaronder ook expert in telematica Moove en YOR24, het mobiliteitsportal van het eerder dit jaar geacquireerde Fleet Support. YOR24 vult Radiuz perfect aan, aldus Victor Van den Berg. “Radiuz is goed in het integreren van verschillende mobiliteitsleveranciers, waarbij we alle administratie daaromheen weten te stroomlijnen. YOR24 weet alles van mobiliteitsbudgetten, zet in op medewerkers-mobiliteit. Gezamenlijk lossen we nu de ogenschijnlijke tegenstelling op tussen ‘vrijheid in mobiliteit’ en ‘grip op mobiliteitskosten’.”

Victor van den Berg van Radiuz

Per klant kunnen er regels worden opgesteld wie welke mobiliteitsvorm mag inzetten, wie er bijvoorbeeld eerste klas mag reizen in de trein. Daarbij – en dat is het mooie benadrukt Van den Berg – neemt de administratieve last van een bedrijf af! “Terwijl doorgaans meer en bredere mobiliteit inzetten een grotere administratieve last betekent. Technologie maakt het mogelijk om achteraf en aan de achterkant, buiten het zicht van de consument, de reis weer administratief te ontrafelen. Uiteindelijk maakt het dan niet meer uit of je zakelijk of privé onderweg bent.”

‘Best of breads’ mobiliteitsoplossingen

Een gedroomd huwelijk dus, tussen beide partijen. Maar de uitdagingen in de mobiliteitsmarkt zijn groot. Werkgevers zijn volop zoekende om hun mobiliteit ‘future proof’ te maken, waarin CO2-doelstellingen en – in toenemende mate – medewerkerstevredenheid belangrijke ingrediënten zijn. En het nieuwe beleid moet het liefst kostenneutraal worden ingevoerd. Radiuz wil werkgevers van begin tot eind ondersteunen bij het vinden en inrichten van de beste oplossing.

Gekscherend vergelijkt Van den Berg het MaaS-landschap met een champignonveld. Bij ieder ochtendgloren lijkt het aanbod bijna verdubbeld

Extra uitdaging daarbij: in deze tijden van transitie moet voortdurend vraag en aanbod met elkaar in evenwicht zijn. Radiuz, als integrator, is altijd op zoek naar ‘best of breads’ mobiliteitsoplossingen. Deze oplossingen zijn tegenwoordig veelal verzameld onder de noemer van MaaS. Gekscherend vergelijkt Van den Berg het MaaS-landschap met een champignonveld. Bij ieder ochtendgloren lijkt het aanbod bijna verdubbeld. Maar het verschil tussen al die initiatieven is groot. “Technologie toepassen op je bestaande (fysieke) product, is mooi maar geen MaaS. Dat laatste gaat over ketenintegratie, waarbij ieder partij een eigen rol in de keten speelt. Valkuil daarbij is dat partijen hun bestaand (product) dienstverlening en bijbehorende marges gaan stapelen met anderen. Dat wordt bijna nooit de beste of goedkoopste oplossingen voor de klant. Het huidige aanbod in MaaS moet ook anders, in ieder geval slimmer en specialistischer.”

Om in beeldspraak te blijven: Radiuz ziet zichzelf als spreekstalmeester in het MaaS-circus. Er moeten voldoende mensen in het circus zitten die naar de verschillende artiesten komen kijken. Als je die niet hebt, zoeken de artiesten elders hun heil. “En andersom geldt het natuurlijk ook: je moet goede en diverse artiesten hebben anders komt er geen publiek op af.”

MaaS-tender

Ondertussen lijkt de focus van Radiuz zijn vruchten af te werpen. Onlangs won Radiuz, samen met Deelautobedrijf Amber, adviesbureau Overmorgen en OVbedrijf Transdev, de Amsterdam Zuidas MaaS-tender van de Overheid. Voor de Zuidas is de uitdaging om het gebied bereikbaar te houden tijdens de komende werkzaamheden. Radiuz levert zowel de fysieke producten (mobiliteitskaart) als de app en het platform. Het wordt een langdurige pilot waarbij veel kennis wordt opgedaan, weet Van den Berg. “Ook de rol van de overheid moet binnen het MaaS-domein niet worden onderschat. Publiek-private samenwerking is een van de sleutels tot succes. Het gaat tenslotte om de reiziger. Die gaat voortdurend over de grenzen van de aanbieders heen, of dat nu openbaar vervoer is in de verschillende regio’s of dat van private deelautobedrijven. Technologie maakt het mogelijk om achteraf en aan de achterkant, buiten het zicht van de consument, de reis weer administratief te ontrafelen. Uiteindelijk maakt het dan niet meer uit of je zakelijk of privé onderweg bent.”


Delen: Twitter LinkedIn Facebook Email
Categorie: Brandstof- & mobiliteitskaarten
Labels: Radiuz

Gerelateerde links:

  • White label mobiliteitskaart van Radiuz
  • Radiuz tekent Amsterdamse MaaS-overeenkomst
  • Brede mobiliteit maakt bescherming persoonsgegevens urgent
  • Hitachi Capital Corporation neemt belang in Mobility Mixx
  • XXImo en Uber versterken samenwerking
  • Nieuwe MTc-laadpas moet zorgen voor prijstransparantie
Meer achtergrond-artikelen
De Nieuwe Fleet & Lease:

Onze partners:

  • DuurzameMobiliteit.nu

    DuurzameMobiliteit.nu

    Zustertitel van TrendsinAutoleasing.nl. Hét podium waarop we fleetowners – van klein tot groot – gericht wegwijs maken in het op- (of dóórzetten) van hun (elektrische) duurzame mobiliteitsbeleid.

  • Hankook Tire

    Hankook Tire

    Hankook Tire investeert in het toekomstige mobiliteitslandschap voor elektrische, groene voertuigen

  • bott

    bott

    Een goed ontworpen bedrijfswageninrichting is van essentieel belang om het potentieel van elektrische bedrijfswagens volledig te benutten

  • Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Verkeersveiligheid Groep Nederland

    Wij zijn een kennis- en opleidingsinstituut dat met behulp van training, consultancy en online trainingsapplicaties een bijdrage levert aan verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit

  • Wagenpartners

    Wagenpartners

    WagenPartners, onafhankelijk specialist in wagenparkbeheer. De perfecte balans tussen regie, organisatie en het dagelijkse beheer van je wagenpark

  • Smappee

    Smappee

    Smappee speelt met zijn slimme laadpalen in op de toenemende elektrificatie van mobiliteit en de daarmee gepaard gaande energieproblematiek.

  • ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel

    ABS Autoherstel is, met meer dan 80 vestigingen, een van de de grootste en best gekwalificeerde schadeherstelketens van Nederland

  • Openlane

    Openlane

    Vraagt u zich af hoe u uw wagenpark voor de beste marktprijs kunt verkopen zonder de automarkt en prijsdynamiek te kennen? OPENLANE is uw partner voor remarketing van wagenparken!

  • AUTO1.com

    AUTO1.com

    AUTO1.com is Europa's grootste b2b platform voor gebruikte auto's. Wij ondersteunen de groei van uw bedrijf met onze digitale aankoop- en verkoopoplossingen, uitmuntende Europa-brede transportoplossingen en toegewijde accountmanagers.

  • Hyundai

    Hyundai

    De nieuwe Hyundai INSTER. Tijdelijk met € 2.000 Smart bonus. Vanaf € 22.295 of netto € 120,- bijtelling per maand

  • Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease

    Van den Udenhout Lease biedt complete, flexibele mobiliteitsoplossingen voor zowel zakelijk als privé gebruik. Of je nu een auto, bedrijfswagen, elektrische fiets (e-bike), mobiliteitspas of maatwerkoplossing nodig hebt

  • Eurocars

    Eurocars

    Eurocars is inmiddels uitgegroeid tot Nederlands grootste universele BOVAG mobiliteitsbedrijf. Met 4 vestigingen in Nederland voorzien we de klant in zijn mobiliteitsbehoefte.

  • BMW

    BMW

    Kiest u ervoor om uw BMW te leasen dan kiest u voor zorgeloos rijplezier

  • Fleetport

    Fleetport

    Als expert in poolbeheer en hikertransport biedt Fleetport uw bedrijf efficiënte oplossingen voor het inzetten en vervoeren van leaseauto’s

  • DKV

    DKV

    Met de DKV Card +Charge kunt u buiten snel en simpel opladen ook cashfree conventionele brandstof tanken in Europa's grootste netwerk van onafhankelijke tank- en servicestations

  • Alliantie Stop Verkeersongevallen

    Alliantie Stop Verkeersongevallen

    De Alliantie Stop Verkeersongevallen zet zich in om jaarlijks 10.000 verkeersongevallen te voorkomen. Doet jouw organisatie ook mee?

  • Sortimo

    Sortimo

    Dankzij een op maat ontworpen bedrijfswageninrichting wordt gereedschap en materiaal altijd veilig en georganiseerd opgeborgen en getransporteerd

  • Fleet Support

    Fleet Support

    Fleet Support is bedenker en marktleider van professioneel wagenparkbeheer voor tientallen grote en middelgrote organisaties

  • smart

    smart

    Elektrische mobiliteit maakt je bedrijf toekomstbestendig, en smart heeft nog meer toegevoegde waarde

  • BCA

    BCA

    Wij brengen occasion vraag en aanbod bij elkaar en ondersteunen de remarketing processen van onze klanten, zodat zowel de verkopende als de kopende partij de beste deal kan sluiten

© TrendsInAutoleasing.nl 2014-2025 Disclaimer Privacybeleid Cookie instellingen Contact Design by TricksWeb Design