WeGo richt onafhankelijk helpdesk in voor (alle) mobiliteitsvragen

maandag 10 augustus, 2020

Deelautoplatform WeGo zet haar helpdesk DriversDesk als onafhankelijk platform in de markt en biedt organisaties 24/7 ondersteuning bij alle mobiliteitsvragen van hun ‘reizigers’. Zowel bedrijven als mobiliteitsaanbieders kunnen zich aansluiten.

Het bieden van verschillende mobiliteitsopties raakt tegenwoordig aardig ingeburgerd en zorgt voor gemak. Tegelijkertijd leidt het ook tot meer vragen van gebruikers. Volgens WeGo is de markt nu rijp voor een helpdesk die alle mogelijke vragen van reizigers kan beantwoorden en dag en nacht bereikbaar is. Deze DriversDesk -voorheen dus onderdeel van WeGo- moet het bedrijfsleven ondersteunen maar ook lease- en verhuurmaatschappijen, autodealers en -importeurs, OV-aanbieders en deelplatformen. Het moet voor al deze partijen de afhandeling van alle mobiliteitsvragen van gebruikers, klanten en/of werknemers uit handen nemen.

Eigen focus

“Met de mobiliteitsverandering die gaande is, merkten we bij WeGo een grote toename van gebruikersvragen”, zegt Florentijn Aalberts, director Business Development bij WeGo en commercieel directeur bij DriversDesk. “Tezamen met de vragen die wij vanuit onder andere leasemaatschappijen en HR-afdelingen krijgen, leverde dit voldoende bestaansrecht om DriversDesk als aparte entiteit in te richten. Deze loskoppeling stelt ons in staat om beide organisaties te professionaliseren: een eigen focus, een eigen team, een eigen strategie. De toenemende vraag rondom mobiliteit beantwoorden we volledig binnen DriversDesk. WeGo brengt al zijn dienstverlening gericht op berijders onder bij DriversDesk, zodat zijn focus volledig kan blijven liggen op het ontwikkelen van optimale autodeeloplossingen.”

Partijen die zich aansluiten hoeven zelf dus geen eigen helpdeks meer op te zetten. Omdat het niet gebonden is aan specifieke mobiliteitsplatformen, kan de helpdesk voor alle denkbare mobiliteitsvraagstukken worden ingezet. De ondersteuning is bovendien niet enkel reactief: medewerkers van DriversDesk kunnen actief meekijken met gebruikers en treden waar nodig proactief op om een reis zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen.

Categorie: Huur & Deelauto's
Labels: DriversDesk, WeGo