Zego in zee met DriverLinQ
vrijdag 12 juli, 2024Insuretech Zego gaat een strategische samenwerking aan met DriverLinQ. Klanten van de wagenparkverzekeraar worden daarbij actief geholpen met schadepreventie.
DriverLinQ werd vorig jaar opgericht door onder andere Mark Maaskant, na de verkoop van ‘zijn’ the RoadsafetyLAB aan Nationale Nederlanden. DriverLinQ richt zich op ondernemers met slecht en moeilijk verzekerbare wagenparken als gevolg van een hoge schadefrequentie, Veelal bedrijven in de logistieke dienstverlening en transportbedrijven. De doelgroep waar Zego zich ook op richt.
 Door de samenwerking kunnen Zego-klanten nu kiezen voor een optionele module waarbij klanten actief worden geholpen met schadepreventie. Niet als eenmalige actie, maar als continu proces, benadrukt Max Tönis, medeoprichter van DriverLinQ. “Schadevrij en verantwoord rijden werkt alleen als je dit in je bedrijf normaliseert. Daarom hanteren we een ketenaanpak gericht op cultuur, beleid, data en techniek. We helpen ondernemers met het implementeren van verbeteringen in het aannameproces, inwerken, opleiden en coachen van chauffeurs, en het geven van inzicht in rijgedrag en het geven van feedback.”
Door de samenwerking kunnen Zego-klanten nu kiezen voor een optionele module waarbij klanten actief worden geholpen met schadepreventie. Niet als eenmalige actie, maar als continu proces, benadrukt Max Tönis, medeoprichter van DriverLinQ. “Schadevrij en verantwoord rijden werkt alleen als je dit in je bedrijf normaliseert. Daarom hanteren we een ketenaanpak gericht op cultuur, beleid, data en techniek. We helpen ondernemers met het implementeren van verbeteringen in het aannameproces, inwerken, opleiden en coachen van chauffeurs, en het geven van inzicht in rijgedrag en het geven van feedback.”
360° aanpak
Volgens Sander Kernkamp, algemeen directeur van Zego Nederland, beschikken veel klanten inmiddels al over telematica in hun voertuigen. “Hiermee kun je enorm veel waardevolle inzichten in het gebruik van de voertuigen binnen het wagenpark verkrijgen. Wanneer deze data effectief wordt geanalyseerd en ingezet, kan de schadelast aanzienlijk worden verminderd.”
Zego Consultancy, zoals de nieuwe dienst heet, hanteert een 360° aanpak waarbij niet alleen het rijgedrag van chauffeurs onder de loep wordt genomen, maar ook specifiek gekeken wordt naar alle andere processen binnen het wagenpark. Specialisten van Zego helpen bij het maandelijks monitoren en structureel verminderen van schades.
Categorie: Verzekeringen




 
				 
				