Leaserijders bestellen vaker auto online
donderdag 19 november, 2015Uit cijfers van leasemaatschappij Alphabet blijkt dat leaserijders niet alleen online zoeken naar een nieuwe leaseauto auto maar die daadwerkelijk ook online bestellen. De dealer wordt alleen bezocht om zich te oriënteren op een nieuwe auto. Vervolgens worden op internet berekeningen gemaakt inclusief bijbehorende opties en accessoires
In de afgelopen 9 maanden maakte de helft van de leaserijders die in aanmerking kwamen voor een nieuwe leaseauto gebruik van de Alphabet online calculatietool en waren zij goed voor zo’n 400.000 leaseberekeningen.
Uit zowel Nederlandse als Internationale gegevens van Alphabet blijkt ook dat het autoleaseproces steeds verder digitaliseert. Het beperkt zich niet alleen tot het maken van berekeningen voor en het bestellen van een nieuwe leaseauto, ook operationele zaken tijdens de leaseperiode worden vaker online afgehandeld.
Schade online melden
Ook het melden en afhandelen van een schade gebeurt tegenwoordig voor de helft online. De verwachting van Anne Brons, Director Marketing & Business Development bij Alphabet, is dat dit aantal nog zal toenemen. “De leaserijder verwacht in de hectiek van alledag een adequate oplossing van ons als leasemaatschappij, met zo min mogelijk tijdsverlies”.
Om nog meer tijdswinst voor de leaserijder te behalen, heeft Alphabet Nederland onlangs een nieuwe, gratis app gelanceerd: AlphaGuide. Daarop kan meteen schade worden gemeld en heeft de leaserijder alle belangrijke leasegegevens van A tot Z binnen handbereik.
Overigens is de app niet alleen voor Alphabet-leaserijders. Brons: “De app is juist bedoeld voor alle personen in Nederland die te maken hebben met (zakelijke) mobiliteit en het bijhouden van een sluitende kilometerregistratie. We zien dat binnen de zakelijke markt, zo’n 870.000 voertuigen groot, zo’n 25% van de gebruikers zakelijke kilometers gaat bijhouden om zo buiten de fiscale bijtelling te blijven.”
Categorie: Technologie / Innovatie



