Consument ‘getriggerd’ door keurmerk Private Lease
donderdag 31 maart, 2016Op de dag van de lancering van het VNA-keurmerk Private Lease zag men bij LeaseVergelijker maar liefst 20.000 zoekopdrachten in Google die betrekking hadden op private lease. En nog zijn er dagelijks meer dan 6000 zoekopdrachten naar private lease.
De cijfers vertellen het verhaal, meent Wilbert Philippo van de onafhankelijke vergelijkingssite LeaseVergelijker. “Private lease staat nog in de kinderschoenen, maar de consument toont toenemende interesse.”
Duidelijk is ook te zien dat de markt de term ‘private lease’ heeft omarmd in tegenstelling tot privélease. Die eerste term komt ook het meeste terug in commerciële uitingen. “En dat is te zien in het zoekgedrag van de consument”.
Wat volgens Philippo de acceptatie van private lease ook goed heeft gedaan, is het private lease aanbond van de ANWB. Daarnaast heeft de Consumentenbond ook uitgebreid onderzoek gedaan naar private lease en geconcludeerd dat het voor particulieren in veel gevallen voordeliger kan zijn een auto te leasen dan te kopen.
Categorie: Private lease / Auto-abonnementen