Hoe de mobiliteitspas te faciliteren?

donderdag 17 november, 2016

De markt van mobiliteitsaanbieders is vol op in beweging, aanbieders van reispassen, budgetbeheerders en leasemaatschappijen bieden allemaal een alternatieve vorm van mobiliteit. Maar waar moeten fleetowners op letten?

fleetacademyEric Wijbenga, een van de oprichters van de FleetAcademy, licht een tipje van de sluier op van de komende sales pitch mobiliteitspassen op 8 december. In korte tijd kunnen klanten aldaar kennis maken met verschillende leveranciers van vergelijkbare producten en/of diensten. In dit geval dus de mobiliteitspas.

Voor een goede voorbereiding op de sales pitch, heeft Wijbenga een achttal zaken benoemd waarop moet worden gelet.

1)      Beleid. Hoe introduceert u een reiskaart binnen uw organisatie? Stel duidelijke spelregels op voor gebruikers

2)      Functionaliteiten. Wat hebben mijn medewerkers nodig, welke modaliteiten ontsluiten en welke niet?

3)      Gebruikersgemak. Moeten mijn medewerkers vooraf boeken of kunnen zij gewoon reizen op rekening?

4)      Combinatiemogelijkheden van de kaart, wel of geen abonnementen mogelijk?

5)      Totaalkosten. Heeft de kaart een onbeperkte gebruikers limiet of is deze per medewerker beperkt?

6)      Betaal ik vooraf of uitsluitend achteraf, debet of creditcard?

7)      Het gebruik van de kaart en de mogelijkheid om kosten te controleren, zoals niet uitchecken of abonnementsrestitutie.

8)      Wat zijn de administratiekosten/ service kosten, hoe worden deze verrekend in de afrekening?

Er zijn nog enkele (gratis) plaatsen beschikbaar op 8 december bij de Volvo-importeur in Beesd. Schrijf hier in. Weten wie er komen pitchen? Lees hier ons eerdere nieuwsbericht.

Categorie: Brandstof- & mobiliteitskaarten
Labels: FleetAcademy