Mobility Experience Centre van ALD wordt exportproduct

maandag 28 november, 2016

ALD Automotive gaf vorige week de Europese pers een inkijkje in hoe het innovatie internationaal op de kaart zet. Nederland loopt voorop in menig leaseproduct: ALD Choice en het Mobility Experience Centre worden exportproducten. Maar de ontwikkelingen in andere (ALD) landen staan ook niet stil.

De Europese mobiliteitspers verzameld in het Mobility Experience Centre van ALD in Hoofddorp

De Europese mobiliteitspers verzameld in het Mobility Experience Centre van ALD in Hoofddorp

Zo heeft ALD in Italië een uniek private leaseproduct dat volledig flexibel kan worden ingezet. Net als een telefoonabonnement kunnen er maandelijks kilometers worden geladen voor de private leaseauto. Of je boekt een vakantietrip inclusief de kilometers voor je privélease abonnement. ALD Nederland bekijkt momenteel hoe dit product in te passen in het Keurmerk Private Lease.

In Engeland loopt men weer voorop met het gebruik van telematica. Ook in de gele kentekens, wat in Nederland nog vaak taboe is. In Frankrijk is car- en ridesharing heel groot en België maakt belangrijke stappen op het gebied van het mobiliteitsbudget. “Al die zaken komen binnen in ons internationale innovatie team. Maandelijks komt die bijeen waarin er een innovatieportfolio wordt opgesteld en er per land wordt bekeken of het zinvol is om ermee op de lokale markt te gaan. Innovatie is onze nieuwe manier van werken”, aldus Carel Bal, regionaal directeur Benelux van ALD Automotive.

ALD Choice

Wat Nederlandse ALD-producten betreft: internationaal wordt momenteel ALD Choice omarmt. In dit product kan de leaserijder voor een vast tarief per maand kiezen uit een wisselend leaseaanbod (nieuwe en gebruikte auto’s) dat via een digitale showroom wordt aangeboden met  flexibiliteit in contractduur (vanaf 3 maanden of langer). Het is in eerste instantie ontwikkeld in co-creatie met een klant, maar inmiddels kunnen er meerdere bedrijven van gebruikmaken.

Ook gaat ALD Automotive in Frankrijk ook het Mobility Experience Centre nabouwen. In Nederland werkt ALD er nu bijna twee jaar mee, ruim 1500 (potentiële) klanten hebben het inmiddels bezocht. Het is volgens Bal een sterk instrument om ‘andere’ gesprekken met klanten aan te gaan. Gesprekken over brede mobiliteit waarmee je tot de kern van de ‘problematiek’ komt. Bal: “Een eyeopener voor veel prospects en klanten. Hiermee groeien we ook echt in bij bestaande klanten omdat ze er achter komen dat we veel meer voor hen kunnen betekenen. Waarbij we regelmatig een sole vendorship aangaan omdat we uiteindelijk op die manier het meest voor de klant kunnen betekenen.”

Categorie: Mobiliteit / Smart Mobility
Labels: ALD Automotive