ULU lanceert alles-in-één mobiliteitsapp
donderdag 6 april, 2017Het Nederlandse telematicabedrijf ULU lanceert een nieuwe app waarmee zakelijke rijders niet alleen kunnen navigeren, maar ook ritten- en brandstofadministratie kunnen inzien, autostatus bekijken en schade melden. Aldus een kleine greep; switchen tussen apps is dus niet meer nodig.
ULU lanceerde in 2015 een eerste connected car-oplossing die onder andere voor fleetowners nuttige data moet opleveren. Het gebruikt daarvoor een ‘plug and play’ dongel. De vernieuwde app van ULU combineert, verbindt en verbetert nu diverse mobiliteitsdiensten in één veilig en gemakkelijk te gebruiken platform, stelt het bedrijf.
Het platform bevat verschillende nieuwe features; zoals navigeren, parkeren en een integratie met de meest gebruikte brandstofpassen in Nederland. Naast de nieuwe features zijn ook de vertrouwde onderdelen van ULU terug te vinden in de app; ritregistratie, fleetmanagement, autostatus, rijgedrag, etc. “Door de verschillende mobiliteitsdiensten te integreren in één oplossing geeft de mogelijkheid om ze te combineren en daardoor nog relevanter te maken voor de gebruiker,” zegt Christian Kerssens, directeur van ULU.
Bij de volgende update verwacht ULU aan te kunnen geven of er in een betaalde parkeerzone nog parkeerplekken vrij zijn. Zo kan je navigeren naar een vrije parkeerplek, en hoef je niet meer eindeloos op zoek naar een lege plek. “De mogelijkheden zijn eindeloos en wij moeten zeer kritisch zijn op welke ontwikkelingen wij onze developers inzetten. We zullen de komende periode met meer en meer innovaties komen. We hebben al heel wat gave ontwikkelingen op de plank liggen,” aldus Kerssens.
ULU is opgericht in 2014 en ondertussen wereldwijd actief met kantoren in Amsterdam, Eindhoven, Londen, Ljubljana en Shenzhen. ULU is gericht op het verbeteren van mobiliteit door het implementeren van technologie.
Categorie: Telematica




