woensdag 19 augustus, 2015
Het bedrijf maakte een vliegende start door in twee maanden tijd een deel van het wagenpark van een grote landelijk uitzendorganisatie, gebruikt voor seizoensarbeid, terug te brengen van 297 naar 125 auto’s, zonder in te boeten op mobiliteit. Puur door het inzichtelijk maken van de ritten door middel van track & trace en de bijbehorende dienstverlening. Hoe een mobiliteitsaanbieder zich nestelt tussen de proposities van leasemaatschappijen en autoverhuurders.Lees verder
donderdag 6 augustus, 2015
Bandenspecialist First Stop wil de komende vier jaar uitgroeien naar een negentigtal vestigingen en daagt daarmee de gevestigde drie marktleiders uit op het gebied van banden én onderhoud. Volgens Martin Lodewijk, First Stop Partners Director Benelux, is er in de markt bij zowel fleetowners als leasemaatschappijen behoefte aan een ‘andere speler’. Eentje die bovendien een echte Europese propositie heeft.Lees verder
woensdag 29 juli, 2015
Een proeftuin voor groene innovatieve mobiliteitsoplossingen. Zo presenteert leasemaatschappij WagenPlan zichzelf graag. Met de lancering van het begrip ‘idealeasme’ gaat het daarin een stap verder. Want er is volgens directeur Wijnand Akkerman nog veel laaghangend fruit. Ook dient zich een tweede proeftuin aan: private lease. Met 'Apeldoorn' als cruciale speler.Lees verder
woensdag 22 juli, 2015
Als fleetowner of leasemaatschappij een deelauto-oplossing willen inzetten? Micpoint heeft net een systeem geleverd aan Multilease/Multirent. Voor bouwbedrijf BAM is Micpoint uitgegroeid tot technologische corporate mobility partner. Ed Moné van Micpoint vertaalt graag ‘grote mobiliteitsthema’s’ naar bruikbare producten en diensten om de kosten van het wagenpark inzichtelijk te maken.Lees verder
maandag 13 juli, 2015
Dragintra rolt deze zomer het nieuwe Mobicells uit, het systeem dat werknemers in ‘mobiliteitscategorieën’ verdeeld en daadwerkelijk meet hoeveel fiets- of OV-kilometers worden gemaakt. Pas met die kennis kunnen werknemers gericht worden voorzien van bijvoorbeeld een OV-trajectkaart of mobiliteitsbudget. Meten is weten. Bart de Hoog van Dragintra over ‘holistisch’ gepraat, ongebruikte NS-businesscards en een reisadvies tijdens het tandenpoetsen…Lees verder
maandag 6 juli, 2015
Minder kosten, meer vrijheid voor de werknemers en meer alternatieve mobiliteitsvormen. Zo luidt de uitdaging van menig leasemaatschappij, maar bij ALD Automotive was dit echt een vraag van een bestaande klant (IT bedrijf Conclusion). Er rolde uiteindelijk een product uit voort dat een fraai staaltje van co-creatie mag worden genoemd: ALD choice. Jeroen Kruisweg over zijn ‘mooiste deal ooit’.Lees verder