woensdag 27 mei, 2015
Daan Bieleveld, global mobility manager bij DSM, is zojuist uitgeroepen tot Mobiliteitsmanager van het jaar 2015. Bieleveld won in de finale van Jeroen Goossen (USG People) en Marc Florie (Heijmans). Hij neemt het stokje over van André de Boer, die vorig jaar deze prijs won. De finale vond plaats tijdens het Fleetmanagement event 2015 in het NBC in Nieuwegein.Lees verder
woensdag 20 mei, 2015
Het Fleetmanagement event opent aanstaande woensdag (27 mei) de deuren en ook dit jaar is er weer sprake van een bomvol programma. Van luchtige talkshows tot leerzame workshops, van publieke ‘innovatieve pitches’ tot de bekendmaking van de Mobiliteitsmanager van het Jaar. TrendsinAutoleasing benoemt enkele highlights.Lees verder
vrijdag 1 mei, 2015
Het verschil tussen een ‘gewone’ full hybrid en een plug-in hybride is dat de eerste geen en de laatste wel een stekker heeft. Lijkt simpel. Maar met die stekker beginnen in veel gevallen de probleem – althans voor de werkgever. De meerkosten van een plug-in (tot maandelijks 248 euro!) rijzen in veel gevallen de pan uit en zijn bovendien lastig voorspelbaar, met name doordat gedisciplineerd laadgedrag vaak te wensen overlaat. Toyota breekt (opnieuw) een lans voor de full hybrid.Lees verder
donderdag 26 maart, 2015
Nog niet zo lang geleden werd voorspeld dat middelgrote leasemaatschappijen de concurrentie in leaseland niet aan zouden kunnen. Vooralsnog blijkt die profetie onjuist. Het zijn juist middelgrote spelers als XLLease die het de groten lastig maken. “We zijn qua inkoop en automatisering groot en professioneel genoeg om mee te gaan met de prijsdruk.”Lees verder
donderdag 12 maart, 2015
Terwijl ‘de grote drie’ leasemaatschappijen de markt bestoken met nieuwe leaseproducten als private lease en mobiliteitskaarten en/of mobiliteitsbudgetten, wil Arval het ‘net even wat anders doen’, zegt de nieuwe algemeen directeur Liam Donnelly. Hoewel we wel degelijk private lease en een mobiliteitskaart mogen verwachten. Donnelly over Nederland als gidsland in leasing en de aflevering als 'moment of truth'.Lees verder
maandag 16 februari, 2015
De discussie over omslagpunten is tegenwoordig even achterhaald als actueel. Wie er diesel, benzine, hybride (al dan niet met stekker) of (gesubsidieerd) elektrisch moet rijden, het is van te veel factoren afhankelijk om er een algemene stelregel van te maken. Maar een verkeerde keuze kan een werkgever wel veel geld kosten. Lees verder